Uşak Üniversitesi TTO 1.Ar-Ge ve Tasarım Proje Pazarı: UTTO, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2020, ss.1-19
Bu projede, roketin kurtarma sisteminde basit ve az hacme
sahip olduğu için tercih edilen kimyasal patlamalı sistemde patlama sonucu
oluşan yüksek basınçlı sıcak alevlerin roket gövdesi ve paraşüt üzerinde
oluşturduğu deformasyon FR kumaşlar kullanılarak azaltılmaya çalışılmıştır. Bunun için, roket gövdesi cam elyaf kullanarak sürekli sarım yöntemi ile üretilmiştir. Böylece, gövdenin çizilmeye, darbeye ve iç basınca karşı dayanımı arttırılmış ayrıca cam elyafın sıcaklığa karşı mukavemeti yüksek oluşu nedeni ile roket gövdesinin yanma sonucu oluşan ani yüksek ısıya karşı daha güvenli hale getirilmiştir. Cam elyaf kullanımında bir diğer neden ise iç elektronik aksamlarda Faraday kafesi etkisi yaratmamasıdır. Elyaf sarım yöntemi roket için en gerekli gereksinimlerden olan dış yüzeyin pürüzlülüğü ve yapısal dayanım konularında el yatırması yöntemine göre daha iyi sonuç vermektedir. Ayrıca kompozit gövdenin yapısal analizleri ANSYS ACP modülü ile gerçekleştirilmiş olup, numune gövde üzerinde de eksenel yönde basma testleri yapılmıştır. Bu testlerdeki amaç roket gövdesinin yüksek ivme değerlerine dayanıp dayanmadığını gözlemlemektir. Gövde içinde bulunan paraşüt ve şok kordonlara patlamadan dolayı zarar gelmemesi için yanmaya karşı dirençli %93 meta-aramid +%5 para-aramid +%2 antistatik dokuma kumaş paraşüt çevresine sarılarak paraşütün zarar görmesi engellenmiştir. Bu kumaş hafifliğiyle de ön plana çıkmaktadır.