INTERNATIONAL CONGRESS OF MANAGEMENT, ECONOMY AND POLICY (ICOMEP), İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2019, ss.103-114
İnternet kullanımının kişilerin yaşamının vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi, internet tabanlı uygulamaların
kullanım alanında ve sıklığında da artışı beraberinde getirmiştir. İnternetin hemen hemen her alandaki kullanımındaki artış,
sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli web sitelerinde kullanıcıların, film, otel, ürün veya bir konu hakkındaki fikirlerini,
deneyimlerini, incelemelerini yorum olarak paylaşmasının da önünü açmıştır. Kişilerin turizm bölgesi ve otel yeri tercihlerinde
web sitelerinde yapılan bu yorumlar etkili olup, kişilerin tutumu ve satın alma davranışlarında önemli bir faktör haline gelmiştir.
Yapılan yorumların ayrıntılı olarak incelenmesi ve müşteri tercihlerinin analiz edilmesi, mevcut durumun ve varsa sorunların
tespit edilip, müşterilerin beklentilerinin karşılanması böylelikle geleceğe yönelik olarak kararlar alınabilmesi ve firmanın
rekabet stratejisin geliştirebilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de konaklama sektöründe
yabancı turistlerin yorumlarından yararlanarak, misafirlerin kaldıkları yer ile ilgili beğeni, sorun veya fikirlerinin saptanarak
otel tercihinde etkili olan faktörlerin metin madenciliği teknikleriyle incelenmesidir. Belirlenen amaç doğrultusunda kişilerin
oteller, restoranlar, turistik yerler hakkında yaşadıkları deneyimleri ve görüşlerini paylaşmasına imkan sağlayan web sitelerden
biri olan Tripadvisor sitesindeki yorumlardan yararlanılmıştır. Çalışmada İstanbul yer alan otellerden seçilen yorumlar
toplanıp, metin madenciliği teknikleri ile analiz edilerek, seçilen otelleri tanımlamada kullanılan en çok tekrarlanan ve en
ilişkili kelimeler belirlenerek baskın olan özellikler ortaya çıkarılmıştır.