Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.13, sa.1, ss.155-175, 2011 (Hakemli Dergi)
ÖZET
Girişimcilik değerleri üzerine yapılmış çalışma çok azdır ve değer kavramı pek kullanılmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türk girişimcilerin hangi girişimcilik değerlerinin etkisinde kaldıklarını belirlemek, girişimcilerin demografik özelliklerine göre dağılımını incelemek ve girişimcilerin demografik özelliklerinin iş ve yaşam değerlerine etkisini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak öncelikle faktör analizi ile iş ve yaşam değerlerine ait faktörler ortaya çıkarılmış, sonra da eğitim ve mülkiyetin iş ve yaşam değerleri üzerindeki etkisini ölçmek üzere çok değişkenli varyans analizi uygulanmıştır. Analiz neticesinde Türk girişimcilerin, "birlikte çalışmanın vereceği mutluluğu paylaşmak, toplumsal çalışkanlığımızı göstermek, geride övünebilinecek bir şeyler bırakmak" iş ve yaşam değerlerini öne çıkardıkları, iş ve yaşam değerleri için önemli değişkenin ise eğitim olduğu saptanmıştır.