Amaç: Bu çalışma, basketbolda yar ı sahada 2v2, 3v3 ve 4v4 dar alan oyunlarına (DAO) verilen algılanan zorluk derecesi (AZD), keyif alma, zihinsel yorgunluk, duygu ifadesi ve teknik cevapların etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya 18 genç kadın bas- ketbol oyuncusu (ya ş: 15,6±0,7 y ıl, boy: 175,0±4,9 cm, vücut a ğırlığı: 63,7±7,0 kg, vücut kütle indeksi: 20,8±1,1 kg/cm 2, antrenman deneyimi 5,6±0,7 yıl) gönüllü olarak kat ılmıştır. Çalışmadan önce kat ılımcılara ça- lışma dizaynı ve ölçümler hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın ilk bölü- münde kat ılımcılara ait antropometrik ölçümler ve Yo-Yo Aral ıklı Toparlanma Testi- Seviye 1 yapılmıştır. Psikolojik cevapların belirlenmesi amacıyla, DAO s ırasında oyuncular AZD, egzersiz keyif ölçe ği, zihinsel yorgunluk için görsel analog skala (GAS) ve duygu skalas ını doldurmuş- lardır. Teknik cevapların analizi için ise oyunlar video ile kayıt altına alın- mıştır. Bulgular: Çalışmanın bulgularına göre, 2v2 oyunun 3v3 oyundan daha yüksek AZD cevaplar ına neden oldu ğu görülmüştür (p<0,05). 2v2 oyunda ribaund, başarılı şut ve asist teknik aktivitenin daha yüksek olduğu, top kayb ının en az oldu ğu oyunun ise 4v4 oyun oldu ğu görülmektedir (p<0,05). Oyuncuların enerjik duygu ifadesinin yüksek olduğu oyunun 3v3 oyunlar olduğu, 2v2 oyunun 3v3 oyundan daha yorucu olduğu, 4v4 oyunda 3v3 oyundan daha kaygılı olduğu ve kızgın duygu ifadesinin 2v2 oyuna göre 4v4 oyunda daha fazla oldu ğu görülmektedir. Keyif ve VAS cevaplar ı ile farklı DAO arasında anlamlı farklılık görülmemiştir (p>0,05). Sonuç: Sonuç olarak, oyuncu sayısının azalmasının oyunun şiddetini artırdığı ve daha fazla teknik aktivitenin gerçekleştiği tespit edilmiştir. Antrenörler, daha az sayıda oyuncu kullanmaları fizyolojik yüklenmeyi artırabileceği gibi ve teknik ak- tivitenin de artmasını sağlayabilirler.
Objective: This study investigated the effects of rating of per- ceived exertion (RPE), enjoyment, mental fatigue, emotional state, and tech- nical activity responses to 2v2, 3v3 and 4v4 half-court small-sided games (SSGs) in basketball. Material and Methods: Eighteen young female bas- ketball players (age: 15.6±0.7 years, height: 175.0±4.9 cm, weight: 63.7±7.0 kg, body mass index: 20.8±1.1 kg/cm 2, training experience 5.6±0.7 years) voluntarily participated in this study. Before the measurements, the basket- ball players were informed of the anthropometric measurements and the Yo- Yo Intermittent Recovery Test-Level 1 was performed. Players completed the RPE, exercise enjoyment scale, visual analog scale (VAS) for mental fatigue, and emotion scale to determine psychological responses during the SSGs. For the analysis of technical responses, the games were video- recorded. Results: The study’s findings indicated that the 2v2 game elicited significantly higher RPE responses than the 3v3 game (p<0.05). Rebound- ing, successful shots, and assisted technical activities were more prevalent in the 2v2 game, whereas the 4v4 game had the lowest number of turnovers (p<0.05). In 3v3 SSG, players displayed increased vigor, whereas 2v2 games resulted in more significant fatigue compared to 3v3 contests. In addition, anger was more noticeable in the 4v4 game than in the 2v2 game. No sta- tistically significant differences were observed in enjoyment and VAS re- sponses among the various SSGs (p>0.05). Conclusion: In conclusion, smaller number of players increased the intensity of the game and more tech- nical activity performed. Coaches can increase the physiological loading and increase the technical activity by using fewer players.