ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN STAJ UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ


Creative Commons License

Tektaş N., Yayla A., Sarıkaş A., Polat Z., Tektaş M., Ceviz N.

Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.5, ss.310-318, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.310-318
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Staj uygulaması, öğrencilerin eğitim‐öğretim dönemlerinde edindikleri teorik ve pratik kazanımlarını, alanlarındaki endüstri, ticaret veya devlet kurum ve kuruluşlarında uygulanan, iyi planlı ve denetimli bir iş deneyimi ile sağlamlaştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu sayede okulda öğrendikleri teorik bilgilerini staj yaparken pratik yapabilme olanağı elde edebilmektedirler. Ülkemizde bulunan meslek yüksekokullarında staj eğitimi zorunludur. Bu çalışmada; Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nun, Giyim Üretim Teknolojisi, Elektronik Teknolojisi ile Elektrik programlarında öğrenim gören öğrencilerin staj süresince karşılaştıkları durumlar analiz edilmeye çalışılmış ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Veri toplama aracı olarak anket uygulaması yapılmıştır. Anket öğrencilerin demografik bilgileri, staj yaparken yaşadığı sorunlar, bu sorunları tespit etmeye ve çözmeye yönelik soruları içermektedir. Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde; öğrencilerin staj yaptıkları kurumlarda mesleki ve beceri eğitimini yetersiz buldukları, tüm bölümlerde çalışmalarına izin verilmediği ve çalıştıkları bölümlerde deneyim kazanmalarına ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin staj ile ilgili durumları analiz edilmiş ve çözüm önerileri geliştirmek hedeflenmiştir.