FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi, cilt.0, sa.17, ss.437-454, 2021 (Hakemli Dergi)
Bir çalışanın mesleğine kişisel ve psikolojik olarak bağlılığını ifade eden meslekî aidiyet kavramı, bütün disiplinler gibi Bilgi ve Belge Yönetimi alanı için de önem arz etmektedir. Bilgi merkezlerinin en iyi performansla çalışmasını sağlayacak olan meslekî aidiyetin kazanılması üniversite öğrenimi ve stajlar sırasında başlamaktadır. Bu araştırmada, Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin meslekî aidiyet düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışmada, Rıdvan Keskin ve M. Nur Pakdemirli tarafından hazırlanan Meslekî Aidiyet Ölçeği’nin ikinci faktörü kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin öğrenim gördükleri alana dair meslekî aidiyet düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte araştırma kitlesinde staj yapma durumu ile meslekî aidiyet arasında ters bir orantı olduğu saptanmıştır.
Professional commitment, which expresses the personal and psychological commitment of an employee to his profession, is also important for the field of Information and Records Management like all disciplines. Acquisition of professional commitment, that will enable information centers to work with the best performance, starts during university studies and internships. In this study, the professional commitment levels of Marmara University Information and Records Management Department students, has been examined according to various variables. In the study, the second factor of the Professional Commitment Scale which prepared by Rıdvan Keskin and M. Nur Pakdemirli, is used. The data were analyzed using the SPSS 22.0 program. Number, percentage, mean, standard deviation, t-test and One-Way Anova Test were used to evaluate the data. After the Anova test, the Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine the differences. At the end of the research, it was observed that the students’ level of professional commitment was high. However, it was found that there is an inverse proportion between the internship and professional commitment, among the research population.