8th International Vocational Schools Symposium (UMYOS-2019), Sinop, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2019
Sayısal elektronikte, sayısal girişlerin mantık işlemi olarak adlandırılan karşılaştırma işlemine sokulmasını
sağlayan TTL ve CMOS yapısında entegre devre elemanları bulunmaktadır. Bu entegre devre elemanlarının
yapısında yer alan mantıksal işlem devreleri mantık kapısı olarak isimlendirilmektedir. Bu mantık kapıları
kullanılarak, çok sayıda mantıksal girişe sahip sistemler için girişlerin durumlarına göre işleyen daha
karmaşık sayısal devre tasarımlarının mühendislik ve teknik eğitim alan öğrencilerine kalıcı bir şekilde
öğretilmesi gerekir.
Ayrıca sayısal elektroniğin temel öğesi olan bu yapıların işleyişine benzer olarak, matematik dersinin
önermeler başlığı altında da mantık işlemleri anlatılmaktadır. Günümüzde STEAM (Science, Technology,
Engineering, the Arts and Mathematics) adı altında verilen kodlama eğitimlerinin özünde bir takım mantık
işlemlerinin mikrodenetleyiciler ile koşturulması yatmaktadır. Bu çalışmada, mantık eğitiminde kullanılan
CMOS ve TTL entegreleriyle yapılan uygulamaların yerine daha iktisadi bir çözüm olarak gömülü
sistemlerle yazılım geliştirme ortamının kurulması ve bu yolla karar süreçlerinin işlenmesi ve zihinde
oluşturulması beklenen mantık haritalarının sanal gerçeklik uygulamaları ile kılavuzlanması anlatılacaktır.
In digital electronics, there are integrated circuit elements in the form of TTL and CMOS, which enable the
digital inputs to be compared as logical process. Logical operation circuits in the structure of these integrated
circuit elements are called logic gate. For systems with a large number of logical inputs, more complex
numerical circuit designs that operate according to the state of these inputs need to be taught permanently
to engineering and technical students by using these logical gates.
In addition, similar to the operation of these structures, which are the basic elements of digital electronics,
logic operations are also explained in mathematics. At the core of the coding in education given under the
name of STEAM (Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics) lies the operation of some
logic processes with microcontrollers. In this study, instead of the applications made with CMOS and TTL
ICs, we will establish a software development environment with embedded systems as a more economical
solution. In this way, the process of decision-making processes and the application of the logic maps to be
formed in the mind with the virtual reality applications will be explained.