Harezmi Eğitim Modeli Uygulanan Okullardaki Öğretmenlerin Modele Yönelik Görüşleri


ERDEM Ş., KÜÇÜKTEPE S. E.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.60, sa.60, ss.207-226, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı, Harezmi Eğitim Modeli’ni uygulayan öğretmenlerin model hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modellerinden, nitel araştırma desenine bağlı betimsel bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırma 2021-2023 yılları arasında İstanbul’daki ilkokullardan ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 30 öğretmenle, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda materyal ve teknoloji eksikliği nedeniyle uygulamaların öğretmenler tarafından yeterli bulunmadığı, uygulamaların öğrencilere işbirliği yapabilme, problem çözme becerisi kazanma, farklı bakış açıları geliştirebilme, öğrenme isteğinin artması ve öğrencilerde ifade becerisini geliştirdiği, öğretmenlere mesleki tecrübe kazandırdığı bulgular arasındadır. Ayrıca, öğretmenlerin öğrencilere olumlu katkıları olduğundan ve doğru Harezmi ekipleriyle çalışmanın verimli olduğunu düşündüklerinden modeli uygulama konusunda istekli oldukları da bulgular arasındadır. Bu bağlamda öğretmenlere çeşitli öneriler sunulmuştur.
The purpose of this research is to determine the opinions of teachers who apply the Harezmi Education Model about the model. The research was designed as a descriptive case study based on a qualitative research design, one of the survey models. The research collected data using semi-structured interview forms with 30 teachers selected by criterion sampling method from primary schools in Istanbul between 2021-2023. As a result of the research, it was found that the applications were not found sufficient by the teachers due to the lack of materials and technology, and that the applications provided students with the ability to cooperate, gain problem-solving skills, develop different perspectives, increase the desire to learn, develop students' expression skills, and provide teachers with professional experience. In addition, it is among the findings that teachers are willing to implement the model because it has positive contributions to students, and they think that working with the right Harezmi teams is productive. In this context, various suggestions were presented to teachers.