İşletme Araştırmaları Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.430-449, 2021 (Hakemli Dergi)
Amaç – Araştırmada Y kuşağı algısının kariyer eğilimleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem – Türkiye Golf Federasyonu'na bağlı kademe 1, kademe 2 veya kademe 3 antrenörlük belgesine
sahip İstanbul Avrupa yakasında ikamet eden 70 kişiden basit tesadüfi örnekleme yöntemi yoluyla elde
edilen veriler üzerinden regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak, Y
Kuşağı Algısı ve Kariyer Eğilimi arasındaki ilişkileri incelemek için Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır.
Y kuşağı algılarının, kariyer eğilimi alt boyutlarına olan etkileri ise Çoklu Regresyon Analizi uygulanarak
test edilmiştir. SPSS 25.0 istatistik paket programı kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir.
Bulgular – Yapılan analizlerin sonuçları Y kuşağında teknoloji kullanımı artarken, bağımsızlık ve
rekabetçilik kariyer eğilimlerinin artacağı; proaktiflik arttığında, yönetimsel becerilerin, güvenlik ve istikrar
düzeyinin artacağı; sosyallik arttığında, girişimcilik, yönetimsel, güvenlik/istikrar ve rekabetçilik düzeyinin
artacağı yönündedir.
Tartışma – İşletmeler Y Kuşağı çalışanlarına yaratıcılıklarını arttıracak yeni projelere katılımları, inisiyatif
alarak kararlara katılım sağlamaları, iş başı ve iş dışı eğitim yöntemleri ile yaratıcılıklarını ortaya
koyabilmeleri veya arttırabilmeleri için eğitim geliştirme faaliyetlerine destek sağlamalı; personeli elde
tutma ve işletmeye çekme stratejilerini ve sonrasında onları uzun süreli istihdam edebilmek için Y
Kuşağının taleplerine uygun insan kaynakları yönetimi politikaları doğrultusunda geliştirmelidir