Coğrafya öğretiminde oluşturmacı öğretim yönteminin öğrencinin akademik başarısına etkisi


Ünlü M.

MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, cilt.0, sa.12, ss.105-127, 2005 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 12
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.105-127
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE OLUŞTURMACI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ


Öz

Bu çalışmada, oluşturmacı öğretim yönteminin ortaöğretim coğrafya öğretiminde uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Geleneksel öğretim yöntemi ile dünyada gittikçe yaygınlaşan bir öğretim yöntemi olan oluşturmacı öğretim yöntemini karşılaştırmak amaçlanmış, oluşturmacı öğretim yönteminin başarıda daha etkili olduğu savunulmuştur. Bunun için oluşturmacı öğretim yaklaşımının uygulandığı bir deney grubu, bir de geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı bir kontrol grubu seçilmiştir. Her iki gruba da aynı konular, aynı zamanda işlenmiştir. Konular işlenmeden önce yapılan açık uçlu soruları ile deney grubu ve kontrol gruplarının hazır bulunuşluk düzeyleri belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler

OluşturmacılıkCoğrafyaEğitimYapılandırmaEtkin Öğrenme