TURKISH ACADEMIC RESEARCH REVIEW, cilt.4, ss.89-110, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, metin olarak ezanın parçası olan kāmetin, müstakil bir Türk
Din Mûsîkîsi formu olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın örnekleminde iki
selâtin, iki diğer camilerde olmak üzere toplam sekiz farklı icra uygulaması bulunmaktadır. İcralar üzerinde yapılan makamsal analizlerle iki formun arasındaki
farklar belirlenmiş, konu ile ilgili kaynak desteğiyle kāmetin ezandan müstakil
yapısı açıklanmaya çalışılmıştır. Bu makale, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı, Türk Din Musikisi Bilim Dalı‟nda Yüksek Lisans programı öğrencisi olan Hasan Kemal Bıyık’ın “İstanbul’daki Cami
Musikisi Uygulamalarının Karşılaştırmalı İncelenmesi” (2018) başlıklı yüksek lisans tezi
kaynak alınarak yazılmıştır. Yüksek Lisans tez Danışmanı Doç. Dr. Ayşe Başak Harmancı’dır.
Anahtar