Öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre yabancı özel okullardaki örgütsel itibar yönetimi


Tümtürk S., DENİZ L.

International Journal of Educational Spectrum, cilt.3, sa.2, ss.193-214, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

İletişim olanaklarının oldukça arttığı günümüz koşullarında özel okullar açısından örgütsel itibarın oluşturulması ve yönetilmesi oldukça önemli bir olgu haline gelmiştir. Yabancı özel okullar ise uzun yıllara dayanan örgütsel itibarları ve bu konuda yapmış oldukları uygulamalar açısından diğer özel okullara önemli bir örnek teşkil etmektedir. Bu amaçla araştırmada öğretmen ve öğrencilerin yabancı özel okulların örgütsel itibar yönetimine ilişkin algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırma, üç farklı yabancı özel okuldaki gönüllü 864 öğrenci ve 105 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenci ve öğretmenler açısından yabancı özel okulların örgütsel itibar yönetimi algısı yüksek bulunmuştur. Bununla birlikte öğretmenlerin örgütsel itibar yönetimi algısının öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yine araştırma sonuçlarına göre sınıf düzeyi arttıkça, öğrencilerin yabancı özel okulların örgütsel itibar yönetimine ilişkin algılarının düştüğü belirlenmiştir.

In today's conditions, where communication opportunities have increased considerably, the establishment and management of organizational reputation has become a very important phenomenon for private schools. Foreign private schools, on the other hand, constitute an important example of other private schools in terms of their long-standing organizational reputation and their practices in this regard. For this purpose, it was tried to determine the perceptions of teachers and students about the organizational reputation management of foreign private schools. Survey research, one of the quantitative research methods, was used in the study. The research was carried out with 864 volunteer students and 105 volunteer teachers in three different foreign private schools. According to the results of the research, the organizational reputation management of foreign private schools was found to be high in terms of students and teachers. However, it was determined that teachers' perception of organizational reputation management was higher than students. Again, according to the results of the research, it was determined that as the grade level increases, students' perceptions of the organizational reputation management of foreign private schools decrease.