CHILDREN'S TELEVISION: CHILDREN AS MEDIA CONTENT PRODUCERS


Yılmaz Y., Rakhmatullına A.

SILK ROAD 3. International Scientific Research Congress, Samarqand, Özbekistan, 6 - 08 Mart 2024, ss.98-99, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Samarqand
  • Basıldığı Ülke: Özbekistan
  • Sayfa Sayıları: ss.98-99
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocukların ve gençlerin eğitimi, bir ülkenin geleceğini şekillendiren temel unsurlardan biri olup

bu bağlamda görsel iletişim ve televizyon giderek önem kazanmaktadır. Görsel iletişim araçları

ve televizyon, çocukların büyümesinde ve eğitiminde önemli bir role sahiptir. Özellikle 21.

yüzyılda, görsel iletişim ve eğitimin önemi artmakta ve birçok ülkede medya kültürünün bir

parçası olarak kabul edilmektedir. Bu yayınlar, aynı zamanda eğitici işlevi olan pedagojik bir

olgudur. Çocuk televizyonculuğu da bazı ülkelerde popülerlik kazanan ve çocuklar için yeni bir

eğitim modeli olan bir medya alanıdır. Çocukların meslek eğitiminde de önemli bir role sahiptir.

Bu alanda, çocuklar tarafından hazırlanan televizyon programları, çocukların ve gençlerin iç

dünyasını yansıtan ilgi çelici materyallerdir. Televizyon yayın merkezleri, çocukların yaratıcı

yeteneklerini geliştirebilecekleri bir platform sağlayabilir. Çocuk televizyonculuğu, genel medya

sisteminden bağımsız bir model oluşturmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda çocukların dünya

görüşünü genişletmek, kalıplaşmış yargıları kırmak ve farklı fikirlere erişimlerini sağlamak gibi

olumlu etkileri de vardır.

Bu çalışma, çocukların içerik üreticisi olarak yapımdan yayına kadar tüm süreçlerde yer aldığı

Rusya'daki çocuk televizyonunu Türkiye'deki durumla karşılaştırmaktadır. İncelenen Rus çocuk

televizyonu, ulusal televizyon geleneklerine geri dönmüş ve çocukların program yapma

becerilerini geliştirmelerine olanak tanımıştır. Rusya'da çocuk televizyonculuğunda çocuklar

genellikle programların üreticisi ve sunucusu konumundadır. Türkiye'de ise çocuk televizyon

programlarında genellikle yetişkinler tarafından hazırlanan eğitici içerikler sunulmaktadır.

Çocuk televizyonculuğu ve medya eğitimi, çocukların medya içeriklerini eleştirel bir şekilde

anlamalarına, bilinçli seçimler yapmalarına ve medyayı eğitim amaçları için kullanma

becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Çocuk televizyonculuğu, çocukların medya

alanında aktif bir rol oynamalarına ve toplumsal katılımlarını artırmalarına olanak sağlamaktadır.

Bu, çocukların kendilerini ifade etme özgürlüklerini ve sosyal katılım haklarını fark etmelerine

yardımcı olabilir. Ancak, bu tür medya üretimi deneyimlerinin başarılı olabilmesi için çocuklara

gerekli destek ve kaynakların sağlanması gerekmektedir.


Anahtar Kelimeler: Çocuk Televizyonculuğu; Medya; Yayıncılık; Medya Eğitimi; Rusya’da

Çocuk Televizyonu