An Investigation of the Effects of Authentic Leadership on Individual Creativity: A Research within Packaging Sector


Creative Commons License

Doğanay Gül A. Y., Koçoğlu Sazkaya M.

Istanbul Management Journal, sa.89, ss.1-22, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Liderlik, artan rekabet ortamında organizasyonların sürdürülebilir başarılarında dikkate değer bir rol oynamaktadır. Bu rekabet ortamında, organizasyonun başarısı için innovasyonun önemli bir faktörü olarak bireysel yaratıcılığın önemi giderek artmaktadır. Bu çalışmada, otantik liderliğin bireysel yaratıcılık üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, global bir ambalaj firmasında satış ve satış destek pozisyonlarında çalışan 177 kişi ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Otantik liderliği ölçmek üzere Walumbwa ve diğerleri (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçek 16 madde ve 4 boyuttan oluşmaktadır. Bireysel yaratıcılığı ölçmek için George ve Zhou (2001) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçek 13 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın genel amacı olarak, otantik liderliğin bireysel yaratıcılık üzerinde anlamlı etkisi olduğu bulunmuştur. Çalışmanın diğer amacı otantik liderliğin alt boyutlarının bireysel yaratıcılık üzerine etkilerini tespit etmektir. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki, bilgiyi dengeli değerlendirme ve özfarkındalığın bireysel yaratıcılık üzerine anlamlı etkisi bulunmaktadır. Diğer taraftan, ilişkilerde şeffaflığın ve içselleştirilmiş ahlak anlayışının bireysel yaratıcılık üzerine anlamlı etkisi bulunmamaktadır.

Leadership has a significant role in highly competitive business environment for the sustainable success of the organization. In this competitive environment, individual creativity as an important factor of innovation is getting more and more important for the success of organization as well. Within this context, in this study it is aimed to investigate the effects of authentic leadership on individual creativity. Within the scope of the study, the survey was conducted with 177 employees working in sales and sales support positions in a global packaging company. As a general purpose of this research, it was found that authentic leadership significantly affects individual creativity. Other purpose of this study is to determine the effects of authentic leadership subdimensions on individual creativity. The results of this study show that balanced processing and self-awareness significantly affects individual creativity. However, relational transparency and internalized moral perspective do not significantly affect on individual creativity.