THE JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, cilt.7, sa.47, ss.19-40, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada COVID-19 salgını sürecinde müzik öğretmeni adaylarının uzaktan
eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 39 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan ve 11
sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının büyük bir
çoğunluğu uzaktan eğitim kapsamında verilen canlı derslere katıldıkları, ders
takibinde de en çok kullanmayı tercih ettikleri materyalin yine canlı ders olduğu
yönünde görüş bildirmişlerdir. Müzik öğretmeni adaylarına göre uzaktan eğitimin
olumlu yönlerine ilişkin görüşleri arasında, derslerin kayıt edilerek tekrar
izlenebilmesi, olumsuz yönlerine ilişkin görüşleri arasında ise internet
bağlantısındaki sorunlar öne çıkan boyutlardır. Müzik öğretmeni adaylarının
çoğunluğunun uygulama derslerinin çevrimiçi olarak yürütülmesini verimli
bulmadığı, iyi bir teknolojik alt yapıyla bağlantı ve senkronizasyon problemlerinin
çözülmesiyle ve program düzenlemesiyle uzaktan eğitimin yararlı, alternatif bir
yöntem olabileceği yönünde önerileri olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına
dayanarak, sürece ve ileride yapılacak çalışmalara ilişkin öneriler sunulmuştur.