Türk Hazır Giyim Sanayinde Alternatif Pazarlama Aracı olarak İnternet


Creative Commons License

Özbek A.

Konfeksiyon Teknoloji, cilt.7, sa.83, ss.68-76, 2009 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 83
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Konfeksiyon Teknoloji
  • Sayfa Sayıları: ss.68-76
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Hazır giyim üretimine yapılan yatırımlar ülkeler arasındaki kailte farklılıklarının ortadan kalkmasına neden olarak, hazır giyim ticaretinde rekabetin maliyetler üzerinden gerçekleşmesine neden olmaktadır. Bu yeni ticaret ortamında, maliyetleri düşürmek ve tüketici taleplerine daha hızlı ve daha verimli cevap vermek zorunluluğu doğmuştur. İnternet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır. Bu özellikleriyle internet işletmeye; reklam faaliyetlerini istendiği anda değiştirme olanağı, ürün tanıtımı için sınırsız alan, düşük maliyetli kampanya imkanı, tüm dünyaya erişim, bire bir pazarlama, dünya çapında 7/24 müşteriye hizmeti sağlama imkanı sağlayarak rekabet imkanını artırma olanağı sunmaktadır.

Bu araştırmada, Türk hazır giyim işletmelerinin internette satış faaliyetleri analiz edilmesi, internetten satış şekillerinin incelenmesi sonucunda; kendi sitesinden satış yapan işletmeler, ortak giyim sitelerinden satış yapan işletme/er ve kendi sitesinden ve ortak giyim sitelerinden satış yapan işletmelerin web siteleri incelenmiş ve internetten satış faaliyetleri irdelenmiştir.