Teknolojik gelişmeler ve spor alanındaki ürün çeşitliliğinin artması sonucunda ortaya çıkan yüksek rekabet, spor pazarlamasında daha aktif bir yönteme doğru bir eğilim ortaya çıkarmıştır. Rekabet avantajı elde etmek için, spor endüstrisinin finansal ve teknolojik güçleri doğrultusunda pazarlama hedeflerine ulaşma amacıyla her seçenek analiz edilmektedir. Bu araştırma tüketicilerin karşılaşmayı ummadıkları, beklenmedik alanlarda, sporla ilgili çeşitli tanıtım mesajları yayınlayarak insanların dikkatini çekmeye çalışan gerilla pazarlama taktikleri üzerine yapılan Türkiye ve dünyada spor endüstrisinde kullanılan gerilla pazarlama yöntemlerini ele almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada öncelikle literatür taraması yapılmış, ardından araştırma bölümünde nitel yaklaşım ve vaka analizi metodolojisi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış, Türkiye'de ve dünyada spor sektöründe gerilla pazarlama taktikleri uygulayan tüm firmalar incelenmiştir. Veri kaynakları arasında "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct ve Pubmed" yer almaktadır. Veri tabanlarına ek olarak, bilimsel kitaplar, makaleler ve internet/gazete manşetleri toplanmış ve çalışmada spor endüstrisinde gerilla pazarlama metodolojisini kullanan 24 pazarlama yöntemi özetlenmiştir.
There is a trend towards a more active process in sports marketing due to increased competition brought about by technical developments and a rise in the diversity of sports products. Analysing every possibility to meet marketing objectives under the sports industry's technological and financial strengths gives an advantage over competitors. To draw attention, guerrilla marketers publish different sports-related messages in unexpected places where consumers do not expect to see them. This research was done to look at the guerilla marketing strategies employed by the Turkiye sports industry and those used globally. A qualitative technique and case analysis methodology were employed in the research phase of this descriptive study after a literature evaluation. In the study, all companies in the sports sector in Turkey and throughout the world that use guerrilla marketing techniques were examined using purposeful sampling. Among the sources of the data are "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct, and Pubmed, among others." The research covered 24 guerrilla marketing strategies used in the sports business and included databases, scientific publications, articles, and online/newspaper headlines in addition to the collection of these materials.