1. Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Teknolojileri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.1, sa.1, ss.525-532, (Tam Metin Bildiri)
Teknik Eğitim Fakültelerinde elektrik
alanı ile ilgili lisans derslerinin çoğu hem teorik hem de uygulamalı
laboratuar deneylerini içermektedir. Fakat Türkiye'deki Teknik Eğitim
Fakülteleri büyük bir kısmı yeterli sayıda laboratuarlara ve deney setlerine
sahip değildir. Buna ilaveten her sene üniversite öğrenci kontenjanları artmaktadır.
Bunlardan dolayı eğitimin kalitesi olumsuz yönde etkilenmektedir. Eğitimin
kalitesini yükseltmek ve geleceğin eğitim modellerine katkı sağlamak amacıyla
bölümlerdeki lisans ve lisansüstü tez çalışmaları için bir eğitim modelinin
geliştirilmesi gerekmektedir. Bu eğitim modelini geliştirmenin amacı laboratuar
derslerine katkı sağlamaktır. Deneye başlamadan önce ve sonra, öğrenci internet
üzerinden deneyler ile ilgili gerekli her türlü bilgiyi alacaktır. Bu nedenle
bu modelde yalnız teorik bilgiye değil hem de zenginleştirici animasyon ve
görsel efektlere de yer verilmiştir. Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik Eğitimi
Bölümünün; Elektrik Makineleri Laboratuar Deneylerinde kullanılmak üzere
gerekli ön çalışmalar yapılmış ve bir eğitim modeli oluşturulmuştur.