Ekolojik Tekstiller ve Üniversite Öğrencilerinin Ekolojik Tekstiller Konusunda ki Farkındalıklarının İncelenmesi


Creative Commons License

Tüm Cebeci D.

Akdeniz Sanat, cilt.4, sa.8, ss.69-72, 2012 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 8
  • Basım Tarihi: 2012
  • Dergi Adı: Akdeniz Sanat
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.69-72
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnsanların ekolojik denge konusunda her geçen gün biraz daha duyarlı olduğu bir ortamda tüm dünya pazarlarında “ekolojik tekstil” ürünlerine olan ilgi ve talep hızla artmaktadır. Ekolojik tekstiller, ekolojik dengeyi bozmadan insan ve çevre sağlığına zarar vermeden üretilebilen, kullanılabilen ve geri dönüşüme sunulabilen ürünlerdir. Son yıllarda doğal olanın değerinin fark edilmesi hem üreticilerin, hem de tüketicilerin ekolojik ürünlere olan ilgisini artırmıştır. Bu amaçla, Marmara Üniversitesi’nde 2011-2012 akademik eğitim-öğretim yılında öğrenim gören yaklaşık 350 kişi üzerinde anket çalışması uygulanmıştır. Bu çalışmada öğrencilerin; ekolojik tekstil kavramı ile bağlantılı olarak ekolojik lifler, ekolojik tekstil etiketleri ve marka olgusunun öğrencilerin satın alma davranışlarındaki farkındalıkları ile

birlikte, tekstil sektöründeki gelişmeleri takip etme eğilimlerine ve tercihlerine etkileri incelenmiştir.


Anahtar S.zükler: Ekoloji, Ekolojik Tekstil, Ekolojik Lifler, Ekolojik Etiketler, Farkındalık.

In all world markets, interest and demand on ecological products are nowadays increasing rapidly in an environment where people become more sensitive about ecological balance. Ecological textiles are products which can be recycled and produced without breaking down ecological balance and harming environment and human health. In recent years, that the value of natural products is noticeable, have increased the interest of both manufacturers and consumers on ecological products. In this work, in connection with the concept of ecological textile, effects of ecological fibers, ecological textile labels and trademark phenomenon on the attitudes of university students in buying a product, preferences and trends of students in following the developments in textile sector, have been examined. For that

purpose, a survey has been realized over 350 students in Marmara University in the academic year 2011-2012. Information levels and awareness of students about the position and importance of ecological textiles in the human life, have been explored.


Keywords: Ecology, Ecological textile, Ecological fibers, Ecological labels, Awareness.