Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı


Creative Commons License

Akyazı E.

International Journal of Social Sciences and Education Research, cilt.4, sa.2, ss.317-329, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Spor sözcüğünün etimolojik kökeni incelendiğinde “fiziksel egzersizler içeren oyun” tanımı ile karşılaşılmaktadır. Bu anlamda bakıldığında sporun M.Ö. 2000’de başladığını söylemek mümkündür. Bir başka tanıma göre ise spor “Kişisel veya toplu yarışlar biçiminde yapılan, bazı kurallara göre uygulanan beden hareketlerinin tümü”dür. Bu tanıma göre sporun M.Ö. 776 yılında olimpiyat oyunları ile başladığını söylemek mümkündür. Tanım ve tarihten bağımsız olarak spor günümüzde milyarlarca dolarlık bir endüstri haline gelmiştir. Günümüz çağdaş dünyasında, spor endüstrisinin yerine getirmesi gereken faaliyetlerden birisi de paydaşları ile sürekli iletişim halinde olmaktır. Sosyal medya adıyla genelleştirilen pek çok araç bu görevi hem kolaylaştırmakta, hem de daha etkili yapılmasına imkan tanımaktadır. Sosyal medya araçları son zamanlarda giderek birbirlerine benzemekle birlikte, sunmuş oldukları özellikler onları ön plana çıkarabilmektedir. Son zamanların en popüler sosyal medya araçlarından birisi de 2010 yılında kullanıcıları ile buluşan Instagram’dır. Bilimsel araştırmalar görsel ve işitsel içeriklerin daha dikkat çekici ve daha akılda kalıcı olduğunu göstermektedir. Dolayısı ile Instagram’ın popülerleşmesi şaşırtıcı değildir. Bu kapsamda, çalışma spor iletişimi bağlamında spor kulüplerinin Instagram’ı ne şekilde kullandıklarını araştırmayı hedeflemektedir. Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı 61 federasyon bulunmaktadır. Türkiye Futbol Federasyonu'nun Gençlik ve Spor Bakanlığa bağlı özerk bir yapısı vardır. Türkiye Futbol Federasyonu'na bağlı 13 lig bulunmaktadır. Bu liglerden en üst seviyede olanı ise taraftar sayısının en fazla olduğu Spor Toto Süper Ligi’dir. Her spor kulübü başta taraftarları olmak üzere paydaşları iletişim halinde olması gerekmektedir. Bu sebeple daha fazla taraftarı olduğu için çalışmanın örneklemi Spor Toto Süper Ligi bünyesindeki futbol takımlarının Instagram hesapları olarak belirlenmiştir.