International Journal of Social Sciences and Education Research, cilt.2, sa.1, ss.1-13, 2016 (Hakemli Dergi)
Kurumsal itibar konsepti 1950’lerden günümüze kadar geçen süre içinde akademik literatürde farklı disiplinlerce
ele alınan ve önemli derecede ilgi gören konulardan birisi olmuştur. Kurumsal itibar; firmanın genel algılanma
biçiminin, firmanın başarısının tanımlanmasında kritik rol oynadığı akademisyenler ve uygulamacıların hem fikir
olduğu bir konudur. Bir firmanın olumlu itibara sahip olması, paydaşları firmaya yatırım yapma konusunda cesaretlendirir, iyi çalışanları firmaya çeker, müşterileri elinde tutar. Olumlu İtibar ile yüksek hasılat sonuçları arasında ilişki vardır. Genel kabul görmüş anlamı ile Kurumsal İtibar paydaşlar nezdinde birikerek oluşan, izlenim
ve algılamalar toplamıdır). Kurumsal itibar ölçümü konusunda akademik literatürde üç önemli akım bulunmaktadır. Bu akımlar; sosyal beklentiler, kurumsal kişilik ve güven olarak adlandırılmıştır. Birinci akım olan sosyal
beklentiler akımı, insanların takdir ettikleri firma davranışlarını ele alan akımdır. İkinci akım olan kurumsal kişilik
akımı, farklı kişilik özelliklerinin insanlar tarafından firmalara atfedilmesini konu alır. Üçüncü akım olan güven
akımı, insanların firmalara güvenip güvenmemesine ilişkin nedenleri ele almaktadır. Bu çalışma, kurumsal itibar
kavramını kişilik akımını dikkate alarak ölçmüştür. Araştırmada; işletme bölümünde eğitim gören üniversite öğrencilerinin mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri firmalara ilişkin itibar algılamalarını, kurumsal kişilik bakış açısı ile ele alarak ve sonuçları firma yönetici açısından değerlendirilmiştir. Araştırma keşifsel bir araştırma
olarak tasarlanmıştır. Araştırma İstanbul ilinde üniversite eğitimine Devlet ve Vakıf Üniversitesinde İşletme Bölümünde devam eden öğrenciler ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonuçları analiz edilmiş ve sonraki araştırmalar
için önerilere yer verilmiştir.
Corporate Reputation concept has been studied in academic literature since 1950’s and received a lot of interest
from various disciplines. Both practitioners and academicians agree that corporate reputation plays a critical role
on how the corporate is perceived and whether or not the corporate is performing successfully. Having a good
reputation makes the stakeholders of the firm more eager to contribute, attracts good talent, helps retain existing
customers. There is a positive correlation between good reputation and high revenue. Generally accepted definition of corporate reputation is totality of aggregated observations and perceptions regarding the firm. There are
three distinctive schools of thought regarding corporate reputation. These are; social expectations, corporate personality and trust. Social expectations take into account the anticipated corporate behaviors by the society. Corporate personality approach takes into account various personality traits being attributed to a firm. The last approach investigates the conditions where people trust to a firm. This paper uses the corporate personality approach
to measure corporate personality concept. The aim of the research is to investigate the corporate personality perception of university students studying in business administration departments who plan to work in one of these
firms after graduation. An exploratory research is made to achieve this purpose. The research is limited with the
city of Istanbul and with the university students studying business administration in state and private universities.
Due to the homogeneity among the research population, convenient sampling is made. The results are compared,
analyzed and further research suggestions are made.