Fiziksel Etkinlik Uygulamalarının 2. Sınıf Öğrencilerinin Hareket Becerilerinin Kazanımına Etkisi


Kaptan G., Bozkurt S.

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, cilt.4, sa.2, ss.86-102, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamalarının 2. Sınıf öğrencilerinin hareket becerilerinin kazanımına etkisini incelemektir. Deney modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada; “FEK’ları yer değiştirme hareketleri, dengeleme hareketleri ve nesne kontrolü hareketlerine etkisi var mıdır?” sorularına cevap aranmıştır. Ayrıca bu değişkenler arasında gruplar arası farka bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 2017-2018 öğretim yılı Beykoz İlçesi Güzelcehisar İlkokul öğrencileri (n=19) çalışma grubunu, Beykoz İlçesi Defterdar Mehmet Bey İlkokulu öğrencileri (n=30) kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğrenciler 8 yaşındadır. Araştırmamızda çalışma grubuna “Oyun ve Fiziki Etkinlikler“ dersleri için hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK)’ ndan Sarı Kart grubundaki Temel Hareket Becerileri programı uygulanmıştır. Eğitim haftada 2 gün 1 saat olmak üzere 7 hafta boyunca uygulanmıştır. Kontrol grubu beden eğitimi ders müfredatını yapmaya devam etmiştir. Araştırmanın sonucunda; Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamasının 2. sınıflara uygulamasında 20 m koşu sürati ve durarak uzun atlama özelliklerinde çalışma grubu lehine olumlu ve anlamlı yönde olduğu gözlemlenmiştir (p<0.05). FEK uygulamaları ile gerçekleştirilen eğitimin çocukların hareket gelişimleri üzerinde olumlu etkisi olabileceği değerlendirilmektedir.