Güncel Alan Eğİtİmİ Araştırmaları VI, Bilge BAĞCI AYRANCI,Tuğrul Gökmen ŞAHİN, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.65-86, 2024
Yirmi birinci yüzyılda eğitim, öğrencinin
bilgiyi kendisinin oluşturabilmesi, oluşturduğu bilgiyi hayatın içinde
kullanabilmesini sağlamak amacını da taşımaktadır. Bu amaca ulaşmak için
öğrencilere beceri kazandırılması gerekmektedir. Beceri kısaca “yapabilme
kabiliyeti” olarak tanımlanabilir. Eğitim programları da içlerinde “araştırma,
kanıt kullanma, karar verme, zaman ve kronolojiyi algılama, değişim ve
sürekliliği algılama, yenilikçi düşünme, empati, özdenetim, iş birliği, vb”
gibi kazandırılması hedeflenen çeşitli beceriler barındırmaktadır. Bu bağlamda
ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi programı, kapsamı itibari ile
öğrencilere beceri kazandırma konusunda zengin fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatları değerlendirmek elbette sınıf
içi öğretim uygulamalarının öğrencilere beceri kazandırılmasına uyacak yöntem
ve tekniklerle yapılmasından geçmektedir.
Bu bölümünün amacı, ilkokul dördüncü sınıf
sosyal bilgiler dersi içerisinde öğrencilere kazandırılması beklenen becerileri
açıklamak, bu becerilerin kazandırılması için kullanılabilecek aktif öğretim
yöntemleri konusunda bilgi vermek ve uygulama örnekleri ile öğretmenlere
yardımcı olmaktır.
Anahtar Kelimeler: Beceri eğitimi, sosyal bilgiler dersi,
aktif öğretim yöntemleri, eğitici drama, proje yöntemi
Education in the
twenty-first century also aims to ensure that students can create their own
knowledge and use the knowledge they create in life. In order to achieve this
goal, students need to be taught skills. Skill can be briefly defined as “the
ability to do”. Educational programs also include various skills that are
targeted to be taught such as “research, using evidence, making decisions,
perceiving time and chronology, perceiving change and continuity, innovative
thinking, empathy, self-control, cooperation, etc.” In this context, the
fourth-grade primary school social studies course program offers rich
opportunities for students to gain skills due to its scope. Of course,
evaluating these opportunities requires that in-class teaching practices are
carried out with methods and techniques that are suitable for students to gain
skills.
The purpose of this section is to explain the
skills expected to be taught to students in the fourth-grade primary school
social studies course, to provide information on active teaching methods that
can be used to gain these skills, and to assist teachers with application
examples.
Key Words: Skills
training, social studies lesson, active teaching methods, educational drama,
project method