Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.16, ss.836-850, 2019 (Hakemli Dergi)
Türkiye ve Almanya, dünyanın örme hazır giyim ürünü ihraç eden en önemli ülkeler
arasındadır. Ayrıca Almanya, Türkiye için örme hazır giyim ürün ihracatında en önemli bir pazar
durumundadır. Bu yönüyle Türkiye ile Almanya arasındaki örme hazır giyim ihracatı stratejik bir
öneme sahiptir ve bu yönüyle stratejik yönetilmesi gerekmektedir. Bu nedenle Türkiye ile
Almanya arasındaki örme hazır giyim ticaretinin nedensellik ilişkilerinin tespit edilmesi dış
ticaretin stratejik yönetimine katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada Türkiye ve Almanya’nın örme
hazır giyim ihracat verileri kullanılarak iki ülke arasındaki örme hazır giyim ticaretinin simetrik ve
asimetrik nedensellik ilişkileri tespit edilmeye çalışılmaktadır. Araştırma sonucuna göre
Türkiye’nin örme hazır giyim ihracatındaki değişimlerinin, Almanya’nın örme hazır giyim
ihracatını etkilemekte olduğu fakat Almanya’nın örme hazır giyim ihracatındaki değişimlerin
Türkiye’nin ihracatında bir değişime neden olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç Türkiye ve
Almanya arasında gerçekleşen örme hazır giyim ürünleri ticaretinde daha çok Türkiye`nin lehine
bir durumun olduğunu göstermekte ayrıca bu sonuç Almanya`nın Türkiye için önemli bir örme hazır giyim pazarı olduğunu doğrulamaktadır. Ayrıca Türkiye’nin en fazla örme hazır giyim
ürünü ihraç ettiği 5 ülke sırasıyla; Almanya, Birleşik Krallık, İspanya, Irak ve Hollanda iken
Almanya’nın en çok ihracat yaptığı 5 ülke ise İsviçre, Avusturya, Fransa, Hollanda ve
Polonya’dır. Sonuç olarak bu çalışmadan elde edilen bulguların örme hazır giyim dış ticaretinin
stratejik yönetimi bağlamında dış ticaret yöneticilerine önemli bilgiler sağlayacağı
düşünülmektedir.
Turkey and Germany are the two most important exporters of knitted garments in the
world. Germany is also an important knitted garment export market for Turkey. İn this respect,
knitted garment trade between Germany and Turkey has a strategic importance that should be
managed strategically. Therefore, determining the causality of knitted garment trade between
Turkey and Germany will contribute to the strategic management of foreign trade. The aim of
this study is to determine the symmetric and asymmetric causality of knitted garment trade
between Turkey and Germany using the two countries’ knitted garment export data. Results
show that changes in Turkey's knitted garment export affects Germany’s knitted garment export
but that changes in Germany’s knitted garment export does not lead to a change in Turkey’s
export. This result indicates that knitted garment trade between Germany and Turkey is more
advantageous for Turkey and confirms that Germany is an important knitted garment export
market for Turkey. On the other hand, the top 5 countries that Turkey exports most knitted
garment products are Germany, United Kingdom, Spain, Iraq and Holland while the top 5
countries that Germany exports most knitted garment products are Switzerland, Austria, France,
Holland and Poland. In conclusion, we believe that the results of this study will provide foreign
trade managers with important information on the strategic management of knitted garment
foreign trade.