Trakya Eğitim Dergisi, cilt.12, sa.1, ss.72-91, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, müzik öğretmenliği bireysel çalgı eğitimi
dersi kapsamında gerçekleştirilen klasik gitar eğitiminde,
öğrencilerin klasik gitar performansı öz-yeterlik inançları cinsiyet,
mezun oldukları lise türü, öğrenim gördükleri üniversite, devam
etmekte oldukları sınıf, klasik gitara başlama yaşları ve günlük
klasik gitar çalışma süresi değişkenleri açısından incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında,
Marmara Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Karadeniz
Teknik Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Abant İzzet Baysal
Üniversitesi ve Harran Üniversitesi’nin Eğitim Fakültesi Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans
programlarında öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü
sınıf klasik gitar öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam
80 klasik gitar öğrencisi katılmıştır. Araştırma, öğrencilerin özyeterlik inanç durumlarının ortaya konması amacıyla tarama
modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada,
klasik gitar öğrencilerinin demografik özelliklerinin belirlenmesi
amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile
birlikte, klasik gitar performansı öz-yeterlik inanç düzeylerini
saptamak için Girgin (2015) tarafından geliştirilen Çalgı
Performansı Öz-yeterlik İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda elde edilen verilere göre, klasik gitar öğrencilerin klasik
gitar performansı öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim
gördükleri üniversite, devam etmekte oldukları sınıf, klasik gitara
başlama yaşı ve günlük klasik gitar çalışma süresi değişkenlerine
göre anlamlı düzeyde fark olduğu, mezun oldukları lise türü
değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.