JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCH IN NURSING, cilt.3, ss.109-115, 2017 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin klinik eğitimleri sırasında hemşirelerden aldığı desteğin belirlenmesi
amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem: Tanımlayıcı türdeki bu çalışma Şubat-Mayıs 2015
tarihleri arasında İstanbul’da bir kamu üniversitesi sağlık
bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde yapıldı. Örneklem
seçimine gidilmemiş olup, evrenin %55 (n=328)’ine ulaşıldı. Veriler ilgili literatürden yararlanılarak araştırmacılar
tarafından oluşturulan “Anket Formu” ile toplandı.
Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve niceliksel değişkenlerin karşılaştırılmasında
ki-kare analizi kullanıldı.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 20,7±1,6 (18-35)
yaş, %82’si kadındı. Klinik hemşirelerinin öğrenci eğitimine destek sağlama durumuna ilişkin öğrenci görüşleri,
öğrenim gördükleri sınıflara göre karşılaştırıldığında,
hemşirelerin mesleki gelişmeleri öğrenciye aktarma, teorik
bilgilerine katkı sağlama, klinik uygulamalarda kendilerine
yardımcı olma ve hemşirelerin mesleği sevme/sürdürme
konusundaki tutumlarına ilişkin görüşleri açısından aralarında anlamlı fark olduğu saptandı (p<0,05). Hemşirelik
öğrencilerinin klinik eğitimleri sırasında hemşirelerden
aldıkları desteği yetersiz buldukları belirlendi.
Sonuç: Çalışmanın bulguları, klinik hemşirelerinin öğrencilerin eğitiminde aktif şekilde yer alması için hemşirelik
müfredatının planlanmasına yönelik gereksinimi desteklemektedir.
Anahtar kelimeler: Hemşireler, hemşirelik eğitimi, hemşirelik öğrencileri
Objective: This study was conducted in order to determine
evaluation of nursing students’ support from nurses during
their clinical education.
Method: This descriptive study was carried out at the
Health Sciences Faculty, Department of Nursing of a public university located in Istanbul between February and
May 2015. A sampling method was not used and 55%
(n=328) of the universe (N=593) was reached. Data were
collected using the “Questionnaire Form” developed by
the researchers according to the literature. Data were
analyzed using descriptive statistical methods and the chisquare analysis for comparing quantitative variables.
Results: Mean age of the participants was 20.7±1.6
(18-35) years and 82% of them were female. When student
opinions on the status of education support provided by
clinic nurses were compared according to their year of
study, it was found that there were significant differences
between student opinions related to nurses’ attitudes
towards transferring professional developments to students, contributing to students’ theoretical knowledge,
assisting students during clinical practice, and liking/continuing the occupation (p<0.05). It was determined that
students found the support they received from clinic nurses
during clinical education as insufficient.
Conclusion: The study findings support the need that the
nursing curriculum should be planned in order to ensure the
active participation of clinic nurses in student education.
Keywords: Nurses, nursing education, nursing student