İŞLETMELERDE BİR EĞİTİM ARACI OLARAK OYUNLAŞTIRMA ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA


ALKAÇ Ş., YILDIZ M. L.

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.23, sa.1, ss.481-520, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çalışanların eğitim süreçlerinde motivasyonunun ve başarısının artırılmasıamacıyla, oyunlaştırma yapısının eğitim programlarına başarılı bir şekilde uyum sağlamasıoyunlaştırma olarak tanımlanabilir. Çalışmanın amacı, oyunlaştırma yönteminin eğitimdekullanılmasının çalışan motivasyonuna etkide bulunup bulunmadığını ve eğitime yöneliktutumlarının hangi yönde değiştiğinin incelenmesidir. Çalışmanın oyunlaştırma kavramınınişletmelerde eğitim aracı olarak kullanılması ve eğitim programının nasıl oyunlaştırıldığınailişkin bir çerçeve sunması açılarından alan yazınına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Oyunlaştırma günümüze teknoloji gelişimler sayesinde işletmelerde birçok alandakullanılmaktadır. Oyunlaştırma genelde eğitimde katılımı ve motivasyonu arttırmakamacıyla kullanılmaktadır. Elde edilen veriler doğrultusunda, işletmelerde oyunlaştırmanıneğitim aracı olarak kullanılması, eğitim süreçlerinin çalışan davranışları üzerindeki etki veöğrenmeye katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılanaraştırmada durum çalışması yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin toplanmasındaderinlemesine mülakat ve dokuman incelemesi, verilerin analizinde içerik ve betimsel analizbir arada kullanılmıştır.
Gamification of education can be defined as the successful adaptation of the gamification structure to the training programs in order to increase the motivation and success of the staff.The aim of this study is to investigate whether the use of gamification in training has an effect on the motivation of the personnel and in which direction their attitudes towards training change.As the concept of gamification is new to the relevant literature, it is thought that the study may help contribute to the literature by providing a framework on the use of gamification as a training tool in enterprises and how the training program can be gamified.Gamification is used in many areas, one of them being education. Gamification is an important source of motivation for personnel and is used to increase participation in education. In line with the data obtained, it was concluded that using gamification method as a training tool created differences in the behaviors of the personnel in training processes. In this study, qualitative analysis technique was used and the case study method used in educational research processes was preferred. Content analysis was used to evaluate the indepth interview results deciphered in the study conducted with the qualitative research method. In order to understand the research framework, the expressions deciphered in the interview were included in a descriptive way.