JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION, cilt.12, sa.2, ss.767-786, 2025 (Hakemli Dergi)
Son yıllarda, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlik eylemleri, insanların ulus markalarını değerlendirmelerinde ve ulus markalarına karşı tutum geliştirmelerinde bir kriter haline geldi. Bu da ulus markaların sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma konularına daha fazla ilgi göstermelerine yol açtı. Çalışma bu gelişmeden hareketle ulus markaları ve sürdürülebilirlik ilişkisini ulus markaların algılarını ölçen ve marka değerini belirleyen endeksler üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. İncelemede ülkelerin ulus marka değerini ölçen endekslerin göstergeleri arasında sürdürülebilirlik ve bağlantılı konuların yer alıp almadığı, sürdürülebilirliğin ulus markaların algısını ve değerini etkileyen bir unsur olarak görülüp görülmediği ve ulus markaları ile sürdürülebilirlik arasında bir ilişkinin kurulup kurulamayacağı sorgulanmıştır. Bu sorgulama için ülkelerin ulus marka değerini ölçen kurumların yayınladıkları son raporları incelenmiştir. Çalışmada doküman analizi ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. İnceleme sonucunda sürdürülebilirlik ve bağlantılı konuların ulus marka algısını ve değerini belirleyen göstergeler arasında yer aldığı, ulus marka algısını ve değerini etkileyen bir unsur olarak görüldüğü tespit edilmiştir. İnceleme sonuçları ulus markaları ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurulabileceğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlarla ulus markalarının sürdürülebilirlik konusuna ve eylemlerine daha fazla önem verecekleri, bu eylemleri daha görünür kılacakları tahmin edilmektedir.