Atıf İçin Kopyala
Eti Kavaklı B., Başcı A.
TESAM VI. Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2022, ss.87-108
-
Yayın Türü:
Bildiri / Tam Metin Bildiri
-
Basıldığı Şehir:
İstanbul
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
Sayfa Sayıları:
ss.87-108
-
Marmara Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Sosyal medya uygulamalarının kitle iletişim araçlarına
dönüşmesiyle birlikte, diğer kitle iletişim araçlarında olduğu gibi
(televizyon, radyo, gazete vb.) sosyal medya platformlarında da
belirli konularda ünlenerek bir hedef kitleye sahip olan tanınmış
kişiler ortaya çıkmıştır. Yapılan bazı araştırmalar sonucunda,
sosyal medya kullanıcıları tarafından oluşturulan içeriklerin
(User Generated Content – Kullanıcı Katkılı İçerik) sosyal medya
platformları üzerinde profesyonel hazırlanan reklamlardan daha
fazla ilgi çektiğinin saptanmasıyla birlikte” etkileyici (influencer)
pazarlama” adlı yepyeni bir pazarlama yöntemi ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmanın amacı, sosyal medya hedef kitlelerinin, satın
alma niyeti oluşumunda, etkileyicilerin hangi özelliklerinden
etkilendiklerinin ölçümlenmesi ve bu sayede pazarlama süreci
açısından anlamlı bir sonuca varılmasıdır. Bu doğrultuda
kullanıcıların etkileyicilere itibar etmesindeki neden parasosyal
etkileşim teorisi ve güvenilirlik kavramı üzerinden araştırılacaktır.
Tüketicinin satın alma niyetini etkileyen etkileyicilerin fiziksel
çekicilik, sosyal çekicilik ve tutum benzerliği açısından sosyal
medya kullanıcısı gözüyle değerlendirilmesi anket yöntemi ile
yapılacaktır. Anket sonuçları 5’li Likert ölçeği ile ölçümlenerek
bağımlı değişkenler arasındaki pozitif ve negatif yönlü ilişkiler
incelenecektir.