Çevrim İçi Kitlesel Bireyselleştirilmiş Tişört Tasarımı


Creative Commons License

Özbek A., Topaklı A.

Vocational Education, cilt.14, sa.3, ss.1-10, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Vocational Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Educational research abstracts (ERA)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kişiye özel giysi tasarımı, tüketicinin giysiden kaynaklanan ihtiyaç ve isteklerini en yüksek düzeyde karşılamayı amaçlar. Bu nedenden dolayı da tüketiciler tarafından öncelikli olarak tercih edilir. Günümüzde internet teknolojilerinin kişiye özel giysi tasarımında kullanılmasıyla çevrim içi kişiye özel giysi tasarımı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, giysiyi tasarlayan tüketicinin kendisidir. Fakat genellikle tüketicilerin giysi tasarlayabilecek bilgi birikimine sahip olmadığından tasarım süreci kendisine sunulan seçenekler kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Yani tasarım sınırlı şekilde gerçekleştirilmekte olan çevrimiçi kitlesel bireyselleştirilmiş giysi tasarımıdır. Çalışmaya tüketicinin giysiyi tasarlayabilmesi için web sitesinde bulunması gereken seçenekleri belirleyerek başlanmıştır. Daha sonra bu seçeneklerin hem tüketicilere hem de üretici işletme için en anlaşılır şekle getirilmesi sürecine geçilmiştir. Bu amaçla da bir moda tasarımcısı, üç giyim üretim uzmanı, bir grafik tasarımcısı ve bir e-ticaret uzmanın görüşüne başvurulmuştur. Sonuç olarak; tüketicinin giysiyi aşama aşama tasarlamasının kullanışlı olduğu kanaatine varılmıştır. Ayrıca web sitesinin tüketiciye; Yaka Tipi, Beden Ölçülerinin Oluşturma, Dikiş, Dikiş İpliği ve Dikiş İpliği Rengi, Kumaş Türü ve Rengi ve Özgünlük seçeneklerini nasıl sunabilecekleri tartışılmıştır.

Customized clothing design meets the needs and desires of the consumer from the garment at the highest level. For this reason, it is preferred primarily by consumers. The use of today's Internet technologies in personalized clothing design has made online personalized clothing design possible. In this study, the consumer designs clothes. However, consumers generally do not have enough knowledge to design clothes. For this reason, the consumer designs the clothes by using the options offered. So the consumer uses the online personalized clothing design method in garment design. The study has been started by identifying the options that should be available on the website to enable the consumer to garment design. Then, the options determined have been made the most applicable for both consumers and manufacturers. For this purpose; a fashion designer, three clothing production experts, a graphic designer and an e-commerce expert have been consulted. As a result; It is concluded that it is useful for the consumer to design the garment gradually. In addition, the website how can offer options (Collar Type, Design by Size, Sewing, Sewing Thread and Sewing Thread Color, Fabric Type and Color and Originality) to consumers has been discussed.