Medyanın kadın sporculara yer verme biçimi ile ilgili, farklı boyutlarda yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmaların büyük bir çoğunluğunda, kadın sporcuların medyada erkek sporculara oranla sayıca daha az temsil edildiği ve temsillerin toplumsal cinsiyet içeriğine sahip olduğu ortaya konulmuştur. Birçok araştırmada, erkek sporlarının medyada sunum biçimlerinin hegemonik erkekliği yansıttığı ve kadın sporlarının da bu bağlamda daha az sunulduğu ve önemsizleştirildiği ortaya konulmuştur. Bu çalışmanın amacı, kadın sporcuların yer aldığı haberlerde toplumsal cinsiyet vurgusunu ortaya çıkarmak ve bu haberlerin yazılı basında yer alma sıklığını tespit etmektir. Bu bağlamda oluşturulan hipotezler şunlardır: 1) Kadınların yer aldığı spor haberleri nicelik olarak erkeklerin yer aldığı spor haberlerinden daha azdır 2) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin yazılı metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır 3) Kadınların yer aldığı spor haberlerinin görsel metinlerinde toplumsal cinsiyet vurgusu vardır. Bu çalışmada, kadınların yer aldığı spor haberlerine yer verme sıklığı ile tarzlarındaki farklılıklar göz önüne alınarak inceleme 2020 yılının Aralık ayında sosyal medya hesaplarında yer alan spor haberlerini ve kadın sporcuların yer aldığı spor haberini nitel araştırma yöntemlerinden söylem ve içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleşmiştir. Çalışmanın Aralık ayında yapılmasının nedeni, bu dönemde birçok kadın voleybolcumuzun başarılara imza atarak sosyal medya hesaplarında haber sayılarının fazla olmasıdır. Çalışma sırasında haber web siteleri ve twitter hesaplarında kadın sporcuların yer aldığı haberlerin yanı sıra diğer spor haberlerinin de tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Kadın sporcuların yer aldığı haberlere yazılı ve görsel olarak içerik analizi uygulanacaktır. İçerik analizinin kullanımı, haberi yazan ve sunanların, bir anlamda üreticilerin anlatmak istediklerinin metin içindeki özelliklerin sayılarak ya da tanımlanarak açığa çıkarılması sürecidir ve bu yöntem, popüler kültürdeki erkeksi bakışın yaygınlığının ortaya konmasında kullanılacaktır.
Studies on many aspects of how female athletes are covered in the media exist. The overwhelming majority of these research have found that gendered depictions of female athletes in the media are less common than those of male athletes. Numerous studies have shown that the media's portrayal of men's sports reflects hegemonic masculinity, while women's sports are underrepresented and trivialized in this setting. The purpose of this study is to identify the gender bias in news stories concerning female athletes and to estimate how frequently these stories appear in print media. The following are the hypotheses developed in this context: 1) There are fewer sports news stories about women than about males. 2) Sports news articles featuring women place a strong focus on gender in their written contents. 3) The visual texts of sports news stories involving women place a strong focus on gender. In this study, the analysis of sports news in social media accounts and sports news including female athletes was carried out in December 2020, taking into consideration variations in the frequency and manner of adding sports news involving women. Due to the enormous volume of news on our female volleyball players' social media accounts around this time and the fact that several of them had success, the study was conducted in December. On news websites and Twitter accounts, descriptive data of other sports news and news about female athletes were calculated for the study. The news stories on female athletes will be subjected to written and visual content analysis. By counting or describing the elements in the text, content analysis is a procedure that reveals what the news' writers, presenters, and producers intend to say. This method will be used to demonstrate the prevalence of the masculine gaze in popular culture.