AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, cilt.10, sa.39, 2019 (Hakemli Dergi)
Sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte bilgiye her yerden ve herkes tarafından ulaşılmaya başlanmış; bilginin kolayca dolaşıma girmesi ve yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya öncesi dönemde var olan pek çok tabu da yıkılmaya başlamıştır. Daha önce ulaşılmaz ve sadece belli sosyo-ekonomik sınıflara ait olduğu düşünülen pek çok şeyde sosyal medyanın gücünün keşfiyle birlikte bir tür havastan avama yayılma formunu almıştır. Estetik işlem uygulama ve uygulatma da yine sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte form değiştirerek belli sosyo-ekonomik sınıfların yaptırdığı bir tedavi olmaktan çıkıp sıradan bir insanın da öğle yemeği arasında gidip yaptırdığı bir işleme dönüşmüş, bir ihtiyaç halini almıştır.
Kullanıcılar sosyal medyada plastik cerrahların, estetisyenlerin tanıtımları
vasıtasıyla bu işlemlerin ve estetik işlem uygulayıcıların ulaşılabilir olduğunu fark
etmiş, bu işlemi yaptıran kendi gibi insanları gördükçe de bu işlemlerin bir ihtiyaç
olduğuna hükmetmiştir. Bu bağlamda sosyal medyanın toplumdaki estetik işlem
yaptırtma algısı üzerindeki etkisini ölçmek üzere sosyal medya hesaplarında çeşitli
estetik sayfalarını takip eden, farklı demografik sınıflardan 116 kişiyle online anket
çalışması yapılmıştır.
With the spread of social media, information has started to be accessed from
everywhere and by everyone and many taboos that existed in the pre-social media
period began to collapse as the information was easily circulated and spread. With
the discovery of the power of social media in many things previously thought to be
inaccessible and only belonging to certain socio-economic classes, it has taken the
form of a kind of air-to-air spread. Aesthetic procedure application and application
also changed form with the spread of social media and changed from being a
treatment made by certain socio-economic classes to a process that an ordinary
person had to go between lunch and became a need.
Users have realized that these procedures and aesthetic procedure practitioners are
accessible through the introduction of plastic surgeons, estheticians on social media,
as he saw people like him who made this transaction, he decided that these
transactions were a need.In this context, an online survey was conducted with 116
people following various aesthetic pages in social media accounts, from different
demographic classes to measure the effect of social media on perception of aesthetic
procedure in society.