Doğu Coğrafya Dergisi, cilt.19, ss.123-144, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, lise öğrencilerinin coğrafya öğrenmenin önemine ilişkin
görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 öğretim yılı
ikinci döneminde İstanbul’daki bir Fen Lisesi, bir Sosyal Bilimler Lisesi ve bir
Anadolu Lisesinde öğrenim gören 139 öğrenci katılmıştır. Araştırmada nitel
fenomenolojik araştırma deseni kullanılmıştır. Katılımcıların coğrafya
öğrenmenin önemine ilişkin görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, coğrafya öğrenmenin önemine yönelik
farklı kategoriler oluşturulmuştur.