BASIM İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA ve GELECEK BEKLENTİLERİ


Creative Commons License

Sesli Y.

SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXII, Doğanalp Burcu, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.68-81, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Eğitim Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.68-81
  • Editörler: Doğanalp Burcu, Editör
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yaşadığımız çağda tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde giderek artan etkiye sahip olan pazarlama kavramı sanayi devrimiyle birlikte bakış açısını değiştirmiş ve müşteri tatmini odaklı bir çabaya dönüşmüştür. Basım işletmelerinde özellikle müşteri isteğine bağlı sipariş oluşumu söz konusudur. Üretim ve satış yapan işletmelerin temel faaliyetlerinden olan pazarlama basım sektöründe de gün geçtikçe daha büyük önem kazanmaktadır. İşletmelerin maliyetlerini düşürerek karlarını fazlalaştırma çabaları, ihracat ve iç pazarda yer edinmeleri, basım sektöründe de pazarlama odaklı yapılanmayı gerektirmektedir. Basım sanayinde işletmenin ürettiği ürünlerin tanıtılması, satışı, sektörde rakipleriyle rekabeti ancak pazarlama stratejileriyle mümkündür. Müşteri profili araştırmaları, fiyatlandırma ve müşteri memnuniyeti tespit edilmesi gerekmektedir. Basılı pazarlamanın tarihsel gelişimi incelenmiş ve pazarlama kavramı açıklanmıştır. Basım sektöründe üretim modeli ve hattı hakkında bilgi verilerek; basım işletmelerinde e-ticaret, web to print uygulamaları ve pazar trendleri açıklanmıştır. Bu çalışmada basım işletmelerinde pazarlama ve gelecek beklentileri kavramları detaylı olarak incelenmiştir.