5. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İnovasyon Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2022, ss.671-682
Günümüz işletmelerinin en önemli sorunlarından birisi ürünlerinin
satışıdır. Ancak işletmelerin ürünlerinin satışını gerçekleştirebilmeleri için
ekonomik imkan, zaman ve nitelikli personel ihtiyaçları bulunmaktadır. Fakat
internet işletmelere satış faaliyetlerini daha ekonomik ve hızlı bir şekilde
gerçekleştirilme imkanı sağlamaktadır. Bu çalışmada, perde işletmelerinin;
internet siteleri, sosyal medya platformları ve e-pazaryerlerinde satış
gerçekleştirebilmeleri için ilgili mecralara hangi bilgileri girmeleri
gerektiği araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında ilgi mecralarda perde satışı
gerçekleştiren işletmelerin internet verileri incelenmiştir. Kendi internet
sitesinden perde satış gerçekleştiren işletmelerin web siteleri
incelendiğinde; ortalama perde başına 4
adet fotoğrafa yer verdikleri, perdeleri genellikle ürün tipine göre
sınıflandırdıkları ayrıca perdelere ait; genişlik ve yükseklik, kumaş İçeriği,
temizleme (yıkama, kuru temizleme vb.), yıkama sıcaklığı, renk değişimi, ödeme
şekli ve indirim durumu, teslimat, iade koşulları, iptal ve değişim
bilgilerinin yer aldığı tespit edilmiştir. İşletmelerin sosyal medya
(Instagram) sayfaları incelendiğinde ise;
perde başına fotoğraf sayısının 3 adet olduğu ancak diğer bilgiler
konusunda ortaklaşmanın yeterince gelişmediği görülmüştür. İşletmelerin
e-pazaryerleri incelendiğinde ise; ortalama 4 adet fotoğrafa yer verildiği,
perdelerin genellikle fiyat aralığına göre sınıflandırıldığı, ayrıca perdelere
ait; renk, kumaş (PES, nylon, pamuk
vb.), temizleme (yıkama, kuru temizleme vb.), genişlik ve yükseklik, stok,
ödeme şekli, indirim durumu, teslimat şekli (kargo, kapıda teslim, kendin al
vb.), planlanan teslim tarihi hakkında bilgiler verildiği tespit edilmiştir.
One of the most important problems of today's businesses is the sale of
their products. However, businesses need economic opportunity, time and
qualified personnel in order to sell their products. However, the internet
provides businesses with the opportunity to perform their sales activities more
economically and quickly. In this study, curtain companies; It is investigated
which information they need to enter in the relevant channels in order to make
sales on websites, social media platforms and e-marketplaces. Within the scope
of the research, the internet data of the companies that sell curtains in the
relevant channels were examined. When the websites of the businesses that sell
curtains on their own website are examined; There are an average of 4
photographs per curtain, curtains are generally classified according to product
type, and also belong to curtains; width and height, fabric content, cleaning
(washing, dry cleaning, etc.), washing temperature, color change, payment
method and discount status, delivery, return conditions, cancellation and
change information. When the social media (Instagram) pages of businesses are
examined; It was concluded that the number of photographs per screen was 3, but
the businesses could not agree on other information. When the e-marketplaces
of the enterprises are examined; an average of 4 photographs are included,
curtains are generally classified according to price range, and also belong to
curtains; color, fabric (PES, nylon, cotton, etc.), cleaning (washing, dry
cleaning, etc.), width and height, stock, payment method, discount status,
delivery method (shipping, delivery at the door, pick up yourself, etc.),
planned It was determined that information about the delivery date was given.