Dijital Ortamda Perde Satışı İçin Gerekli Bilgilerin Belirlenmesi


Creative Commons License

Özbek A., Güreler R. S.

5. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İnovasyon Kongresi, Ankara, Türkiye, 12 - 13 Kasım 2022, ss.671-682

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.671-682
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüz işletmelerinin en önemli sorunlarından birisi ürünlerinin satışıdır. Ancak işletmelerin ürünlerinin satışını gerçekleştirebilmeleri için ekonomik imkan, zaman ve nitelikli personel ihtiyaçları bulunmaktadır. Fakat internet işletmelere satış faaliyetlerini daha ekonomik ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilme imkanı sağlamaktadır. Bu çalışmada, perde işletmelerinin; internet siteleri, sosyal medya platformları ve e-pazaryerlerinde satış gerçekleştirebilmeleri için ilgili mecralara hangi bilgileri girmeleri gerektiği araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında ilgi mecralarda perde satışı gerçekleştiren işletmelerin internet verileri incelenmiştir. Kendi internet sitesinden perde satış gerçekleştiren işletmelerin web siteleri incelendiğinde;  ortalama perde başına 4 adet fotoğrafa yer verdikleri, perdeleri genellikle ürün tipine göre sınıflandırdıkları ayrıca perdelere ait; genişlik ve yükseklik, kumaş İçeriği, temizleme (yıkama, kuru temizleme vb.), yıkama sıcaklığı, renk değişimi, ödeme şekli ve indirim durumu, teslimat, iade koşulları, iptal ve değişim bilgilerinin yer aldığı tespit edilmiştir. İşletmelerin sosyal medya (Instagram) sayfaları incelendiğinde ise;  perde başına fotoğraf sayısının 3 adet olduğu ancak diğer bilgiler konusunda ortaklaşmanın yeterince gelişmediği görülmüştür. İşletmelerin e-pazaryerleri incelendiğinde ise; ortalama 4 adet fotoğrafa yer verildiği, perdelerin genellikle fiyat aralığına göre sınıflandırıldığı, ayrıca perdelere ait; renk,  kumaş (PES, nylon, pamuk vb.), temizleme (yıkama, kuru temizleme vb.), genişlik ve yükseklik, stok, ödeme şekli, indirim durumu, teslimat şekli (kargo, kapıda teslim, kendin al vb.), planlanan teslim tarihi hakkında bilgiler verildiği tespit edilmiştir.

One of the most important problems of today's businesses is the sale of their products. However, businesses need economic opportunity, time and qualified personnel in order to sell their products. However, the internet provides businesses with the opportunity to perform their sales activities more economically and quickly. In this study, curtain companies; It is investigated which information they need to enter in the relevant channels in order to make sales on websites, social media platforms and e-marketplaces. Within the scope of the research, the internet data of the companies that sell curtains in the relevant channels were examined. When the websites of the businesses that sell curtains on their own website are examined; There are an average of 4 photographs per curtain, curtains are generally classified according to product type, and also belong to curtains; width and height, fabric content, cleaning (washing, dry cleaning, etc.), washing temperature, color change, payment method and discount status, delivery, return conditions, cancellation and change information. When the social media (Instagram) pages of businesses are examined; It was concluded that the number of photographs per screen was 3, but the businesses could not agree on other information. When the e-marketplaces of the enterprises are examined; an average of 4 photographs are included, curtains are generally classified according to price range, and also belong to curtains; color, fabric (PES, nylon, cotton, etc.), cleaning (washing, dry cleaning, etc.), width and height, stock, payment method, discount status, delivery method (shipping, delivery at the door, pick up yourself, etc.), planned It was determined that information about the delivery date was given.