İşgörenlerin belirli bir bilgiye sahip olması işletmeler açısından tek başına yeterli değildir. İşgörenlerin içinde bulunduğu ortam, işyerindeki bağlar, ortak dil kullanımı, işgörenlerin motivasyonları işgörenlerin bilgi paylaşma niyetini etkileyen önemli unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletme literatüründeki sosyal sermaye çalışmalarına bakıldığında daha çok bilgi paylaşımı ile olan ilişkiye odaklanıldığı görülmektedir. Çok az araştırma sosyal sermayenin motivasyonu nasıl etkilediğini ve sosyal sermaye ile paylaşma niyeti arasındaki ilişkide bireysel motivasyonun rol oynayıp oynamadığını incelemiştir. Bu çalışmanın amacı, sosyal sermayenin bilgi paylaşma niyeti üzerindeki etkisinde bireysel motivasyonun aracılık rolünün araştırılmasıdır. Araştırmadaki veriler, İstanbul’da hizmet sektöründeki işletmelerde çalışan toplam 262 beyaz yakalı çalışandan elde edilmiştir. Nicel araştırma yöntemi uygulanmış ve veriler yüz yüze ve e-posta anket teknikleri ile elde edilmiştir. Araştırmada korelasyon analizinden ve regresyon testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sosyal sermayenin bilgi paylaşma niyetini ve bireysel motivasyonu pozitif ve anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Aracılık rolüne dair analiz neticesinde bireysel motivasyonun sosyal sermaye ve bilgi paylaşma niyeti arasındaki ilişkide kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir deyişle çalışanların sosyal sermayeleri ve bilgi paylaşma niyetleri arasındaki ilişkiyi açıklamada bireysel motivasyon faktörlerinin de iyi anlaşılması gerekmektedir.
The environment in which the employees stay, the ties at the workplace, the use of a common language, the motivation of the employees emerge as important factors that affect the intention of the employees to share knowledge. Few studies have examined how social capital affects motivation and whether individual motivation plays a role in the relationship between social capital and knowledge sharing intention. The aim of this study is to investigate the mediating role of individual motivation in the effect of social capital on the knowledge sharing intention. In this study survey method is used and data is gathered from 262 white-collar employees working in the service sector companies in Istanbul province and the data obtained is analyzed with the SPSS 22.0 program. Consequently, the analyses showed that social capital positively affects the knowledge sharing intention and individual motivation. As a result of the analysis of the mediating role, it was determined that individual motivation has a partial mediating role in the relationship between social capital and knowledge sharing intention. In other words, it is necessary to understand the individual motivation factors in explaining the relationship between employees' social capital and their knowledge sharing intention.