MEDYA ÇALIŞANLARININ İŞ PERFORMANSLARININ DİJİTAL TEKNOLOJİLERE YÖNELİK TUTUMLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ


COŞAR H., KOYUNCU E.

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.1478-1504, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Dijital teknolojiler, işletmeler için üretimden dağıtıma kadar oldukça önemli kolaylıklar ve fırsatlar sağlamaktadır. Dijital teknolojiler sayesinde işletmeler faaliyetlerini küresel boyutta gerçekleştirmenin yanında çok uluslu işletmeler haline de dönüşmektedir. Ayrıca işletmeler açısından dijital teknolojiler alanında yaşanan gelişmeler, hem sektörel faaliyetlerini devam ettirmelerini hem de küresel anlamda gelişmelerini sağlamaktadır. İşletmeler artık daha rekabetçi, büyümeye açık, küresel olarak gelişmesi ve yenilikleri takip etmesi gereken bir yapıya dönüşmüşlerdir. İşletmeler, bilişim ve dijital teknolojileri tercihten daha çok ihtiyaçları için kullanmaktadır. Günümüzde işletmeler kurum içi ve kurum dışı iletişime geçme, kurumsal etkinliklerini gerçekleştirme, bilgiye ulaşma, bilgiyi saklama ve paylaşma gibi çalışmalarını yapabilmeleri için bu teknolojileri kullanmak zorunda kalmışlardır. Teknolojik gelişmeler ve dijitalleşme aynı zamanda işletmelerin çalışma şekillerini de kaçınılmaz olarak değiştirmiş, dönüştürmüş ve geliştirmiştir. İşletmelerin çalışma şekillerinin değişmesi, dönüşmesi ve gelişmesi de çalışanların iş performanslarında değişikliklere neden olabilmektedir. Medya işletmeleri, geleneksel medya araçlarıyla yakınsanan (tabi ki birçok özelliğiyle de diğer medya araçlarından ayrılan) dijital teknolojileri, daha verimli, etkin ve aktif bir şekilde üretmek ve hizmet vermek amacıyla kullanmaktadır. Medya sektöründe dijital teknolojilerle birlikte yaşanan dönüşüm çalışma hayatında da önemli değişikliklere yol açmıştır ve açmaya da devam etmektedir. Bu değişiklikler kimi medya çalışanının iş performanslarına olumlu olarak yansıyabilirken kimisinin iş performanslarına olumsuz olarak yansıyabilmektedir. Bu araştırmada, medya çalışanlarının iş performanslarının dijital teknolojilere yönelik tutumları bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın veri toplama yöntemi, nicel veri toplama yöntemidir. Verileri toplamada ise anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre medya çalışanlarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının iş performansları üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Digital technologies provide significant conveniences and opportunities for businesses, from production to distribution. Thanks to digital technologies, businesses not only carry out their activities on a global scale, but also have transformed into multinational enterprises. In addition, developments in the field of digital technologies enable businesses to continue their sectoral activities as well as develop globally. For businesses, they have now transformed into a structure that is more competitive, open to growth and needs to develop globally and follow innovations. Businesses use information and digital technologies for their needs rather than preference. Nowadays, businesses have to use these technologies to communicate internally and externally, carry out corporate activities, access, store and share information. Technological developments and digitalization have also inevitably changed the way businesses operate. Changing the way of working may also cause changes in the job performance of employees. Media businesses use digital technologies, which converge with traditional media tools (and of course differ from other media tools with many features), in order to produce and provide services in a more efficient, effective and active way. The transformation experienced in the media sector with digital technologies has led to significant changes in working life and continues to do so. While these changes may have a positive impact on the job performance of some media employees, they may have a negative impact on the job performance of others. This research aims to examine of the job performance of media employees in the context of their attitudes towards digital technologies. The data collection method of the research is quantitative data collection method. Survey technique was used to collect data. According to the results of the research, it has been determined that media employees' attitudes towards digital technology have a significant impact on their job performance.