Seçim Vaatlerinin Oy Verme Davranışına Etkisi: 2016 ABD Başkanlık Seçimlerinde Donald Trump’ın Vaatleri Üzerine Bir Analiz’


Creative Commons License

, Kalçık Üstündağ T.

TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, cilt.9, sa.35, ss.244-252, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Ülkenin kim veya kimler tarafından yöneticileğini belirleyen seçimlerde, yönetime talip olan aday veya

partiler için seçmenlerin oy tercihi hayati önem taşımaktadır. Siyasal iletişim çerçevesinde, seçim

dönemlerinde seçmenleri kendi lehine oy vermeye ikna etmek amacıyla aday veya partilerin başvurduğu en

önemli enstrüman ise siyasal kampanyalardır.

Bu çalışmada ise siyasal kampanyaların önemli bir ayağı olan seçim vaatlerinin seçmenlerin oy verme

davranışı üzerindeki etkisi incelenmiş ve bu kampsamda 8 Kasım 2016’da ABD Başkanlık Seçimlerinde aday

Donald Trump’ın vaatlerinin seçmen tercihi üzerinde nasıl bir rol oynadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu

bağlamda çalışmada, Başkan seçilen Trump’ın seçim kampanyasındaki vaatleri ele alınmıştır. Daha sonra ise,

seçim sonuçları gözönünde bulundurularak, bu vaatler çerçevesinde seçmenin oy verme davranışına etkisi

analiz edilmiştir.