2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.507-520
Kürselleşen dünyada işletmelerin ayakta kalabilmeleri için
inovasyon uygulamalarına ağırlık vermeleri gerekmektedir. Günümüzde her sektörde olduğu gibi tekstil
sektöründe de uluslararası çetin bir rekabetin söz konusu olduğu görülmektedir.
Tekstil işletmelerinin bu rekabet ortamında hedefledikleri maksimum kara
ulaşabilmeleri ve başarılı olabilmeleri için inovatif ürünler üretmeleri gerekmektedir.
İnovatif ürünler müşteri istek ve beklentilerine uygun, kaliteli ve katma değer
sağlayan yeni ürünler olarak tarif edilebilir. Bu çalışmada Türk tekstil
işletmeleri tarafından gerçekleştirilen inovasyon uygulamaları incelenmiştir. Bu
amaç doğrultusunda 2017 yılında, İstanbul Sanayi Odası (İSO)’nın 1. ve 2. 500
büyük işletme sıralamasında yer almış Türk tekstil işletmelerinin web
sitelerinden işletmelerin inovasyon uygulamaları hakkında veri toplanmıştır. Araştırma
sonucunda Türk tekstil işletmelerinde ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel
inovasyon türleri ile ilgili örneklerin görüldüğü ancak ürün inovasyonu ile
ilgili örneklerin daha yoğun olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada
inovasyon yönetimine önem veren tekstil işletmelerinin daha başarılı olacağı
vurgulanmaktadır.
In the globalizing world, enterprises need to focus on
implementing innovations so that they can survive. Nowadays, it is seen that
there is an international competition in textile sector as in every sector. In
this competitive environment, textile enterprises need to produce innovative
products in order to reach the maximum profit that their targets and and to be
successful. Innovative products can be described as new products that are
suitable for the customers' demands and expectations, high-quality and provide
added value to the economy of the enterprise. In this study, innovation
practices carried out by Turkish textile enterprises are examined. For this
purpose, data were collected about the innovation applications of enterprises
from the websites of Turkish textile enterprises, which took place in Istanbul
Chamber of Industry (ISO) 's 1st and 2nd 500 large enterprise ranking. As a
result of the research, it has been found that the examples related to the
types of products, processes, marketing and organizational innovation in Turkish
textile enterprises are seen but the examples related to product innovation are
more intense. In addition, it is emphasized that textile enterprises that give
importance to innovation management will be more successful in the study.