EĞİTİM & BİLİM 2021-III, Songül Karabatak, Editör, Efe akademi, İstanbul, ss.323-340, 2021
Sosyal ağ uygulamaları içinde okur yazar sosyal ağ uygulaması olarak 50’den fazla dilde kullanılan Wattpad uygulaması (Wattpad, 2016a) ise okuma yazma alışkanlıklarının gelişimi, hayal dünyasının yaratıcı bir biçimde ortaya konması, dilin etkin kullanımı gibi bir çok yeterliliğin gelişimini sağlamaktadır (Anderson, 2013). Uygulama, kullanıcılarına, diğer insanların üretmiş olduğu eserleri ve onlar aracılığıyla farklı bakış açılarını öğrenebilme fırsatını sunduğu gibi aynı zamanda kendilerinin de aktif olarak uygulamada içerik üretmelerini, diğer kullanıcılar aracılığıyla içeriklerini geliştirebilme imkanını sunmaktadır. Böylelikle kullanıcılar üretmiş oldukları içerikler aracılığıyla kendilerini geliştirirken, çok sayıda insana da düşüncelerini, duygularını iletebilme şansını yakalamaktadırlar (Constreras ve ark., 2015; Davies, 2017; Ağır Sert, 2019a). Bu özelliği ise Wattpad kullanıcılarının yaş ortalamaları göz önüne alındığında çok daha anlamlı olmaktadır. Araştırmalara göre kullanıcıların %80’ini 30 yaşlarında, bu grubun %40’ı ise 13-17 yaşlarındadır, yani kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunu ergenlik dönemindeki bireyler oluşturmaktadır (Wattpad, 2016b). Ergenlik dönemi gelişim özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alındığında ise uygulamanın, kullanıcıları ya da takipçileri açısından hangi psiko sosyal ihtiyaçlara karşılık geldiği önem taşımaktadı