24.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.199
Farklı gelişim; çocukluk çağı özürleri, çeşitli hastalıklar ve travma gibi pek çok nedenden
kaynaklanmaktadır. Beraberinde getirdiği bu öznel durum ile başa çıkmanın yolu, iyi bir eğitim ve
psikolojik destek sürecinin devamlılığının sağlanmasıdır. Aile de bu süreçte farklı gelişim gösteren çocuk
kadar önemli ve zor bir rolü üstlenmektedir. Farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerine verilen eğitim
ve psikolojik destek hizmetleri özel eğitim alanının öncelikli konularından biri olmuştur. Son yıllarda
hem özel hem de resmi özel eğitim kurumlarının açılmasıyla bu merkezlerde uygulanan eğitim ve verilen
psikolojik destek hizmetlerinde de önemli bir artış olduğu gözlenmektedir. Bu çalışma, bir özel
danışmanlık merkezine başvuran farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerine ait demografik bilgileri,
klinik özellikleri, yaş, cinsiyet ve sosyo-ekonomik seviye gibi çeşitli değişkenler açısından incelemek ve
bu değişkenlerin aileye ve çocuğa yansımalarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda tarama
yöntemi ile desenlenen bu çalışmada bir özel danışmanlık merkezine 2009-2014 yılları arasında başvuran
olguların başvuru dosyaları incelenmiştir. Elde edilen veriler alanyazın bağlamında ele alınıp
tartışılmıştır.