4. Türk Dünyası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 Kasım 2022, ss.42, (Özet Bildiri)
Erken çocukluk döneminde doğal (ahşap, taş, çakıl, tohum, bakliyat,
kozalak, dal, yaprak, toprak, kum, tuz, vs.) malzemeyle tasarlanan etkinliklerin
çocuklar da, sosyal, yaratıcılık, motor becerileri, bilişsel ve duygusal
gelişimi desteklediği yönünde çalışmalar olduğu söylenebilir. Doğal materyaller
dokusu, yapısı sayesinde çok yönlü düşünme ve hayal gücüyle tasarlanmış
oyunlara olanak tanır.· Oyun içinde bir şey inşa, ederken dengelerken,
sıralarken el-göz koordinasyonu, kas gücü vb. aktivite becerisini geliştirir.
Şekilleri, boyutları, ağırlıkları ve neden-sonuç ilişkilerini deneyimleme
fırsatı sağlar. Doğal materyaller kimyasal, plastik ve yapay malzemelere
kıyasla; daha dayanıklı, güvenli ve sürdürülebilir materyaller olduğu
söylenebilir. Sonuç olarak, doğal materyalle bağ kuran çocukların çok yönlü aktivitelerle
bütünsel gelişimlerinin artırdığı söylenebilir.
Studies suggest that activities designed using natural materials (wood, stone, pebbles, seeds, pulses, pine cones, branches, leaves, soil, sand, salt, etc.) during early childhood support children's social, creative, motor skills, cognitive and emotional development. Natural materials, thanks to their texture and structure, allow for versatile thinking and imagination-driven play. Building, balancing, and sorting things while playing develops hand-eye coordination, muscle strength, and other activity skills. They provide opportunities to experience shapes, sizes, weights, and cause-and-effect relationships. Compared to chemical, plastic, and artificial materials, natural materials can be said to be more durable, safe, and sustainable. Consequently, it can be said that children who connect with natural materials enhance their holistic development through versatile activities.