KURUMSAL GÜVEN ve ÇALIŞAN İLİŞKİSİNDE KURUM İÇİ İLETİŞİMİN ROLÜ


Balta Peltekoğlu F., Ayan N.

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.1241-1260, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çoğu ilişkinin daha kırılgan olduğu, belirsizliklerin artıp, risk faktörünün çoğaldığı çağımızda, karşımıza bir çözüm yolu olarak güven kavramı çıkar. Güven insanın en temel ihtiyaçlarındandır. Güven kavramı; sürdürülebilir iletişimin sağlanması, insan ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı ilerleyebilmesi açısından önem taşımaktadır. Kurumlarda ise güven; çalışan bağlılığı, örgütsel adalet, iş tatmini ve motivasyonu, kurum itibarı, kurumsal verimlilik gibi konularda etkili olabilmektedir. Kurumsal güvenin sağlanabilmesinde stratejik, planlı ve uzman destekli kurum içi halkla ilişkiler pratiklerinin etkili olabileceği söylenebilir. Bu çalışma kurum içi iletişim faaliyetleri ile çalışma arkadaşlarına, yöneticiye ve kuruma duyulan güvenin inşası arasında bir ilişkinin olup olmadığı konusuna odaklanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden survey tekniği kullanılarak 651 kişilik kamu, özel (ulusal, küresel) kurum ve STK çalışanı olan örneklem ışığında söz konusu ilişki test edilmiştir. Bu bağlamda kurum içi iletişimin, güvene güçlü düzeyde, anlamlı ve pozitif biçimde etki ettiği görülmüş, kurum içi iletişim faaliyetleri ile çalışanların iş arkadaşlarına, yöneticilerine ve kurumlarına duydukları güven arasında pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In our age, where most relationships are more fragile, uncertainties and risk factors increase, and the concept of trust emerges as a solution. Trust is one of the most essential human needs. The concept of trust is important in terms of ensuring sustainable communication and the consistent and healthy progress of human relations. The existence of croporate trust can prove to be effective in topics such as employee loyalty, organizational justice, job satisfaction and motivation, corporate reputation and corporate productivity. It can be said that strategically planned and expert-supported in-house public relations practices can be effective in ensuring organizational trust. This study focuses on whether there is a relationship between internal communication activities and trust building between colleagues, managers and organizations. Using the survey technique, one of the quantitative research methods, the relationship in question is tested on a sample of 651 public and private (national and global) organizations and NGO employees. In this context, it is observed that internal communications have a strong, meaningful and positive effect on trust. It is concluded that there is a positive correlation between the internal communication activities and the trust of the employees towards their colleagues, managers and organizations.