II. Uluslararası İç Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2019, ss.98-107
İç mimarlık mesleğinin odak noktası olan kullanıcının güncel karşılığı, yaşanılan zamana ve gelişen teknolojiye bağlı
olarak hızla değişmektedir. Toplumu oluşturan bireyler, aynı zamanda kullanıcı olma niteliğiyle iç mimarlık mesleğinin hedef
kitlesini oluşturmaktadır. Bu bağlamda güncel mimarlık söylemleri, tasarım yaklaşımları ve süreçlerinin toplumsal
katmanlaşmanın getirdiği farklılaşmalara yakınlık kurarak kullanıcı üzerinden kendini ifade etmeye çalıştığı söylenebilir. Bu
çalışma, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık Bölümü 2018-2019 Güz Dönemi, Topluma Hizmet
Uygulamaları dersi kapsamında 4. Sınıf öğrencilerinin toplumun farklı katmanlarına ait kullanıcı profillerini tanımaları,
tanımlamaları, teorik ve pratik açıdan meslekleriyle ilişki kurarak çözüm üretmeleri amacıyla kurgulanan bir sosyal
sorumluluk projesidir. İç mimarlık mesleğinin pratik söyleminin karşılığı olan uygulama/üretim alanındaki ‘katılımcı tasarım
yaklaşımları’ bu ders kapsamında yapılan proje modeli yoluyla ele alınacaktır. Böylece topluma hizmet uygulamaları
dersinin mesleki pratiğe ne tür katkıları olabileceği konusu, kullanıcı, toplum ve çevre arakesitinde tartışılarak çalışma
içerisinde detaylarıyla anlatılacaktır. Sonuç olarak yapılan projede çalışmaların öğrenciye ve topluma olan katkıları iç
mimarlık eğitimi bağlamında değerlendirilecektir.