Pragmatik Bir Etkinlik Olarak Siyasal İletişim


Creative Commons License

İngeç A. K., Gülleb O.

Siyasal Dilin Satırarası, GÜRAN YİĞİTBAŞI Kübra,SONCU Ayşe Gül, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.141-192, 2018

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2018
  • Yayınevi: Çizgi Kitabevi Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.141-192
  • Editörler: GÜRAN YİĞİTBAŞI Kübra,SONCU Ayşe Gül, Editör
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Siyasal iletişimden bahsedildiğinde, ilk olarak zihnimiz- de, siyasi partilerin ve siyasi aktörlerin afişleri belirmektedir. Doğrusu, siyasal iletişime alanında gerçekleştirilmiş akademik çalışmaların büyük büyük bir kısmı partilerin seçim kampan- yalarına ait dokümanlarını sıralamaktan, seçim materyallerini doğrudan aktarmaktan, siyasi aktörlerin kişiliklerini ve faali- yetlerini yorumlamaktan ya da gazete haberlerini tasniflemek- ten daha fazlasını vaad etmemektedir. Söz konusu bu çalışmalar, siyasal iletişimi, salt seçim kampanyası yönetimi olarak ele almaktadırlar. Elbette siyasi rekabet ve bu rekabete ilişkin dokümanlar siyasal iletişimin önemli ögeleridir ancak bir disiplin, herhangi bir uygulamanın dökümünü ortaya koymaktan ibaret değildir. Siyasal iletişimin bir akademik disiplin niteliğine erişmesi için akademik camia, sözü geçen dokümanları raporlamaktan daha fazlasını yapmak durumundadır. 

Bahsi geçen sınıflandırmaya göre siyasal iletişime konu olan otoriter ilişkileri; siyasal propaganda, siyasal reklam ve siyasal halkla ilişkiler olarak sınıflandırmak mümkündür. Başlıca üç kategoriye ayırdığımız insan davranışlarına ilişkin kuramsal zeminin de siyasal iletişime konu üç etiketle örtüştüğü görülmektedir. Bu örtüşme siyasal iletişimin pragmatik boyutuna dair bir taxonomi üretme imkanı yaratmaktadır. Bu imkan da siyasal iletişime özgü paradigma kurulması için son derece yetkin bir kuramsal birikimi siyasal iletişim alanının hizmetine sunmaktadır.