ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜ MÜFREDATININ DEĞİŞİMİ VE II. ÖĞRETİM ELEKTRONİK HABERLEŞME PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARI


Aydın S.

MILLI EGITIM, cilt.48, ss.129-146, 2019 (Scopus) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 48
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: MILLI EGITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.129-146
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknolojinin hızlı gelişimi, istihdamı da etkilemektedir. Bu duruma bağlı
olarak özellikle teknik program bazında uygulanan üniversite müfredatlarının
güncellenmesi ve güncellenen müfredatın başarıya olan etkisinin araştırılması
gerekmektedir. Bu çalışmada hızlı nüfus artışıyla dünyanın büyük şehirlerinden
biri olan İstanbul ilinde öğrenim gören teknikerlere uygulanan öğretim müfredatındaki
değişimin öğrenci başarısına olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu kapsamda Marmara Üniversitesi Elektronik ve Otomasyon Bölümünün ikinci
öğretim Elektronik Haberleşme Teknolojisi programında öğrenim görmüş 41
öğrenciye 38 maddelik başarısızlık nedenleri anketi uygulanmıştır. Daha sonra
başarısızlık nedenleri tespit edilmiştir. Betimsel istatiksel yöntemle frekans analizi
yapılarak taranan anket sonuçlarından en yüksek frekans değerine sahip maddeler
belirlenmiştir. Maddeler incelendiğinde bir istihdam problemi olduğunu
düşünen ve okuldaki yoğunluktan şikâyet eden öğrencilerin başarı oranlarının
düşük olduğu bu duruma bağlı olarak öğretim görevlilerinden de destek bekledikleri
ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak mesleki öğretim gören öğrencilerin başarı
ve motivasyonlarının arttırılmasına yönelik olarak; okul içinde yaparak ve iş hayatına
alışarak öğrenebilmesi için organize sanayi bölgelerinde mesleki ve teknik
eğitim veren yüksekokulların kurulması ve bu okulların yaygınlaştırılması, nitelikli
teknikerlerin yetiştirilmesi için bir öneri olarak sunulmuştur.
The rapid development of technology also affects employment. It depends on the situation
university curricula implemented especially on the basis of technical programs
updating and investigating the effect of the updated curriculum on success
is required. In this study, one of the world's largest cities with rapid population growth
in the curriculum applied to technicians studying in Istanbul, one of the
It was aimed to determine the effects of the change on student success.
In this context, Marmara University Electronics and Automation Department's second
41 students who studied in the Electronic Communication Technology program
A 38-item failure reasons survey was applied to the student. Later
Reasons for failure have been identified. Frequency analysis with descriptive statistical method
The items with the highest frequency values ​​from the survey results scanned by
has been determined. When the items are examined, it is seen that there is an employment problem.
The success rates of students who think and complain about the busyness of school
Due to this low situation, they expect support from faculty members.
has emerged. As a result, the success of students receiving vocational education
and to increase their motivation; by doing it in school and in business life
vocational and technical training in organized industrial zones so that they can learn by getting used to it.
Establishment of colleges providing education and dissemination of these schools, qualified
It is presented as a suggestion for the training of technicians.