Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, cilt.1, sa.59, ss.73-89, 2017 (Hakemli Dergi)
Çalışma, giysi tasarım alanında moda eğilim öngörülerini anlama ve öngörüleri tasarım sürecine özgün bir
yaklaşım ile uyarlamanın gerekliliği ve önemine odaklanmaktadır. 21. yy.da modanın hızı, aynı hızla bir sonraki
sezon nelerin moda olacağını öngörme gerekliliğini gündeme getirmiş, özellikle giysi tasarım alanında doğru
zamanda doğru ürünü tasarlamak, üretmek ve pazarlamanın tasarımcı ve moda markalarının başarısı için önkoşul
haline geldiğine işaret etmektedir.
Çalışma geçmiş ve bugünü analiz ederek geleceği tasarımcı yaklaşımıyla öngörebilme yöntemlerini ele
almaktadır. Ayrıca konu kapsamında öngörü oluşturma da tasarımcının rolü ve sorumluluğunun önemi de
vurgulanmaktadır. Disiplinlerarası yaratıcı faaliyet alanı olarak giysi tasarım sürecinde uzun dönem öngörülerini
okuyabilme sürecin ilk aşaması olarak önem taşımaktadır. Bildiride yöntem olarak konuya ilişkin literatür
taramasının yanı sıra, yazar, Türkiye temsilcisi olarak görev aldığı eğilim belirleyici bir organizasyon
olan“Intercolor” Renk Kongresi deneyimlerinden yararlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Moda öngörüsü, eğilim, giysi, giysi tasarımı, tasarımcı
The study focuses on the necessity and importance of understanding the fashion trend forecasts in field of
costume design and adapting the forecasts in to design process with a unique approach. The pace of fashion in
21st century brought forward the necessity of predicting what will be fashion in the next season with the same
speed and specifically indicates that designing, manufacturing and marketing the right product at the right time
specifically in costume design area have become prerequisite for the success of the designer and fashion brands.
The study deals with the methods of foreseeing the future with the designer approach by analysing the past and
today. Moreover, the role and responsibility of the designer in creating forecast is emphasized under the scope of
the subject. Being able to read the long term predictions in costume design process as interdisciplinary creative
action area has importance as first stage. The author benefited from the experiences of „‟Intercolor‟‟ Colour
Congress in which she took charge as Turkey representative which is a trend determining organization besides
the index scanning related to the subject as method in the paper.
Keywords: Fashion Forecast, trend, costume, costume design, designer,