Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.8, ss.81-100, 2003 (Hakemli Dergi)
ÖZET
Bugün ortaöğretimde sanat eğilimi derslerinde uygulanan değerlendirme
şekli ürüne dayalı. öğretmen merkezli ve beğenili bir değerlendirme şeklidir. Bu
durum sanat eğitimi dersleri adına pek çok problemi beraberinde getirmektedir. Bu
problemlerin oluşmasında, ortaya çıkan sorunlarm giderilmesinde YOK-Dünya
Bankası işbirliği ile hazırlanmış sanat eğitimi programınınfaydası vardır. Oğrenci
merkezli ve sanat külturü ağırlıkb bu programda öğrenciyi değerlendirme kendi
kendisiyle kıyaslanarak olacağından ürün ve süreç birlı/ete ele alınacaktır. Böylece
sanat eğitiminde değerlendirmeden kaynaklanan pek çok sorunun öniine geçilmiş
olunacaktır.