Sanat Eğitiminde Değerlendirme ve Süreç Dosyası


Creative Commons License

Aykaç V.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.8, ss.81-100, 2003 (Hakemli Dergi)

Özet

ÖZET

Bugün ortaöğretimde sanat eğilimi derslerinde uygulanan değerlendirme

şekli ürüne dayalı. öğretmen merkezli ve beğenili bir değerlendirme şeklidir. Bu

durum sanat eğitimi dersleri adına pek çok problemi beraberinde getirmektedir. Bu

problemlerin oluşmasında, ortaya çıkan sorunlarm giderilmesinde YOK-Dünya

Bankası işbirliği ile hazırlanmış sanat eğitimi programınınfaydası vardır. Oğrenci

merkezli ve sanat külturü ağırlıkb bu programda öğrenciyi değerlendirme kendi

kendisiyle kıyaslanarak olacağından ürün ve süreç birlı/ete ele alınacaktır. Böylece

sanat eğitiminde değerlendirmeden kaynaklanan pek çok sorunun öniine geçilmiş

olunacaktır.