II. Makine Malzemesi ve İmalat Teknolojisi Sempozyumu, Manisa, Türkiye, 07 Kasım 2001 - 09 Kasım 2019, ss.465-472
Kalite
yönetimi işletmelerin en önemli rekabet avantajlarından biridir. İşletmeler arası
rekabet ortamının oldukça yoğun olduğu Pazar ekonomisinde bir işletmenin uzun
vadeli varlığını sürdürebilmesi ancak ürünlerinin müşteriler tarafından satın
alınması için müşterileri yüksek kaliteli ürünler vasıtasıyla ikna edebilmesi
sayesinde mümkün olabilecektir. Kalite yönetimi ve buna bağlı olarak gerekli
önlemlerin uygulanması ile, taleplerin yerine getirilmemesinden kaynaklanan,
garantı, düzeltme, ıskarta ürün, hatalı ürünlerin ayrılması gibi, ilave
maliyetler minimum düzeye indirilecektir. Zira kalite yönetimi sisteminin tam
olarak uygulanması hataların oluşmasını önleyeceği gibi, ürün geliştirme ve
üretim süreleri de dahil olmak üzere ürünün gerçekleştirilme süresini önemli
derecede azaltacaktır. Bu hedeflerin yerine getirilmesi, gelişen teknolojilerle
işletmelerin ileriye yönelik perfornasları ve başarıları için, 2000 yılı
sonunda büyük revizyonu tamamlanan ISO 9000:2000 standartlar Ailesine göre
kalite yönetimi sistemlerinin proses modeli yaklaşımı ile işletmenin tüm
bölümlerini kapsayacak şekilde uygulanması büyük önem kazanmaktadır.