Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.4, ss.85-106, 2018 (Hakemli Dergi)
Tüm dünyada ekonomilerin büyümesi, ticarette sınırların kalkması,
organizasyonların karmaşık hale gelmesi ve kontrolün zorlaşmasıyla
birlikte hataların meydana gelmesi olasılığı artmış, hileli finansal
raporlama ise büyük bir sorun haline gelmiştir. Hem işletmeler hem de
kamu kurumları bu sorunu aşmak için birtakım önlemler almayı gerekli
görmüşlerdir. İşletmelerde baskı, fırsat ve haklı gösterme unsurlarının
bir araya gelmesiyle hileler meydana gelmektedir. Hata ve hileler
işletmeleri gerek finansal anlamda gerekse itibar anlamında etkilemekte
ve işletmenin sürdürülebilirliği açısından riskli bir durum ortaya
çıkarmaktadır. Sağlık işletmelerinde iç kontrol politika ve
prosedürlerinin uygulanması, prosedürlerin sürekli güncellenmesi ve
çalışanlara bildirilmesi, ihbar hatlarının kurulması, dürüst çalışanların
işe alınması, çalışanlara hile konulu eğitimler verilmesi, işletme etik
kurallarının geliştirilmesi, işletmede hile riskinin sürekli gözlenmesi,
değerlendirilmesi gibi yöntemlerle ortaya çıkan hata ve hile risklerinin
en aza indirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada hastane işletmelerinde
hata ve hile riskinin ölçülüp değerlendirilmesine ve ortadan
kaldırılmasında uygulanan kontrollere yönelik bir araştırma yapılmıştır.
Fraudulent financial reporting has become a major problem all over the world as economies grow, trade remains
borders, organizations become complicated and it becomes harder to control. Both businesses and public institutions
have found it necessary to take some measures to overcome this problem. Error and fraud concepts emerge in
businesses where the elements of fear, oppression, opportunity and justification exist. In the case of mistakes and
mistakes, there is a risk situation in the financial sense and also in terms of reputation. Implementation of internal
control policies and procedures in health enterprises, continuous updating of procedures and notification to
employees, establishment of notice lines, recruitment of honest employees, training of employees on fraud,
development of business ethics rules, continuous monitoring of the fraud in the business, It is aimed to reduce the
most. In this study, a study was carried out to measure and evaluate the risk of error and fraud in the hospital
enterprises and to check the controls applied to the removal.